Thursday, September 12, 2013

Tasneem ngn Tok...

Hari jumaat baru ni mak aku dtg dari ganu.... Naik bas khamis mlm n smpai jumaat pagi kt sg.petani... Aku yg ajak dtg coz hubby dh booking umah bank kt Bukit Merah Laketown...so, niat hati nk bawak mak aku p skali jln2... Aku xleh balik nk amik mak kt ganu, tu yg mak aku dtg ngn bas... So, spanjang mak aku ada kt cni tasneem la yg sonok sgt coz pagi2 celik mata dh ada org duk melayan dia... Hari 1st mak aku duk umah kami tasneem rela xtido menahan mata, dia memang boley masuk r ngn tok dia tu... Aku pon mcm bez ckit nk masak n wat keje umah...  


Mak aku ni jenis xreti duk diam..... Klu kt umah dia susah tul nk tgk dia duk rilek2 santai....ada je kje nk buat, tp kje2 outdoor la... So, bila dia duk umah aku 2 3 hari terkurung je dlm umah mula sakit2 sendi n sakit2 urat coz xde buat kje2 outdoor....w/pon aktif duk main ngn cucu berkejaran dlm umah, xsama ngn dia buat kje... Peluh wat kje ngn peluh main ngn cucu lain kot...haha...ksian mak aku... Sudahnye xsmpai smnggu dia dh mintak nk balik ganu...huhu... Hubby aku mintak tangguh ckit lg coz ade lg plan nk bwak mak g jln2 ujung mnggu ni...eh, mak aku kate duk teringat kt ayam-itik plak...haish, nk wat camana...camtu la org tua... Mak aku dh biasa pagi2 duk layan ayam-itik, pokok2 bunga, sayur2 yg dia tanam....dahtu, duk umah aku terkurung je dlm umah melayan tasneem, mkn n tido....hehe...xsenang duduk la dia.... Jadinye, mlm tadi berangkat la mak aku balik ganu...huuuuu

Bangun pagi tdi tasneemmp jenguk tokmdia dlm bilik....tgk2 xde...rilek lagi, myb dia fikir tok dia kt dapur@dlm toilet.... Lama ckit, tasneem jenguk plak blakang pintu bilik kot2 tok dia nyorok tang tu...maklum la hari2 main nyorok ngn tok...eh, xde jgk.... Aku ksian kt tasneem duk tercari2 tok dia, so aku la ambik alih tugas melayan dia mcm sbelum2 ni....xpe la nak, nti kita ajak tok dtg lg ek... Klu aku balik ganu konpem tasneem xde can nk main nyorok2 @ main kejar2 ngn tok dia coz tok dia cbuk kt sana...kt umah aku je boleh camtu...hehe....


Dh mula rindu kt mak aku....huuu




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...