Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Wednesday, September 4, 2013

Gosok Gigi....

Gigi tasneem xde la penuh lg.... Tp gigi atas dia dh ade putih2 dh mcm tanda2 karies gigi, mklum la tido mlm2 kadang tu nenen kt mulut so myb susu la pnyebab karies tu... Jadinye, aku dh kena start ajar tasneem gosok gigi la... Tp tasneem xnak weh.... Xtau la nape.... Jadinye terpaksa la aku gunakan kuasa veto, stiap kali mandi aku yg gosokkan gigi dia.... Meneleh air mata pon xpe la, skejap je... Demi kebaikkanmu nak oi... Ade ke ubat gigi kanak2 yg xde perisa ek? Ke aku yg xjumpa cari.. Memang la budak2 sukakan yg brperisa, tp bila tertelan @ menelan... ubat gigi tu akan jadi toksid yg terkumpul dlm perut tau.... Bukan aku yg cakap, tp dari sumber cik gugel yg aku bace... Tp skrg ni memang aku gunakan ubat gigi brperisa n berflorida utk tasneem....moga2 masih dpt diselamatkan gigi tasneem....huhu..nampaknye dh kna bwak jumpe dentist kot..

Start bulan pose ritu lagi gusi tasneem da bengkak2.. Bnyak gigi nk kuar tp xkuar2 pon, jadinye cik tasneem peelnye meragam saje la... Serba xkena, penat mama.... Nk layan blog pon xsempat, huuuu... Nk suap mkn pon kenaaaaaaaaaa sabaaaaaaaarrrr......fuh... Sampai la skrg, meragam tasneem masih on/off... Gigi taring baru kuar kmaren dlu.... Lpas ray baru ni gigi geraham bawah belah kanan kuar demam gak 2 hari, teruk dari gigi geraham belah kiri.... Tu nampak bengkak2 lg gusi tasneem, so melayan saja la peelnye..... Kesian tasneem mesti dia xslesa, tp nk wat camana kan.... Nti dh kuar smua bru ok kot....


Baru ada 11 batang gigi di usia stahun 3 bulan
Hehe...gigih x mama siap tulis tarikh time gigi tasneem tumbuh.... Aku dpt detect la coz tasneem akn meragam lain dr hari biasa klu time gigi dia kuar.... Pastu ok la prangai dia.... Klu aku thu punca dia meragam, aku akan layankan saje.....hai ank....sabau je la mama.... 2 minggu lg date ngn KK, klu sempat kita jumpe dentist skali ye....huhu

Tau x selera tasneem sgt down klu gigi tumbuh....? Tp aku dh jumpe tips yg boley memikat selera dia.... Next n3 la story ek....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...