Tuesday, September 3, 2013

My EID 2013

Ok lambat hapdet... Lantak la citer da basi pon, aku tetap nk citer gak... Tahun ni turn raya ganu, raya hari kamis kan kitorg balik ganu adalah hari isnin..aku mlompat r kejap coz dpt balik awal..tasneem pon syok gak leh main2 kt laman umah tok..em, papa je suam2 kuku....hehe.. Hari selasa p jln2 kt KT  saje bawak mak aku jln2 lgpon aku dh lama xjln2 ngn mak.... Siap bermalam kt rumah tumpangan bank kt Marang 1 mlm..huhu, sempat lg ko esk luse nk raya tu..sesaje nk merelease tension..bwak mak aku berehat..

Pagi syawal lepas salam2 terus p masjid...1st time bwak tasneem g masjid, niat asal memang aku nk join skali smayang sunat raya...tp ya ampun tasneem punye sonok xigt dunia dia duk dlm masjid tu.. Sudahnye aku main kejar2 je ngn tasneem..huhu...
Pastu g ziarah pusara tok, then balik umah.... Raya pertama xkemana pon, igtkan raya ke-2 bru nk balik kampung tok kt Kuala Telemong tp malangnye pada hari tersebut tasneem demam la plak... Pagi tu badan dh start pnas pLus tasneem mrengek2.... Ubat demam tasneem dh la abes n papa plak xsempat nk amik sbelom balik ganu ritu... Raya ke-2 kinik mana nk open hoi... Sudahnye beli panadol kanak2 je kt 7e, nasib baik buka jgk kedai 24jam tu....huhu.... So xberaya mana la kami.... Raya ke-3 dh balik kedah....waaaaaaa..... Oh, thun ni mencipta sejarah coz kami terperangkap dlm jem yg mnyebabkan perjalan spatutnye 8 jam jdi 10 jam lebih dr ganu ke sg.petani.... Penat hokey... Tp gitu la raya kan.... Org lain pon camtu jgk....
Balik sg.petani kami gilir2 demam.... Tasneem, mama n papa.... Demam raya.... Aku siap pakej sakit tekak yg kronik.... Tasneem demam gigi bnyak nk tumbuh.... Papa plak demam lenguh drive... Haish, dugaan utk kami.... Tp alhmdllah xde la teruk mana pon.... Masih mampu mnjalani rutin mcm biasa.... Tasneem tetap ngn keaktifan beliau....huu
Demam2 pon kami tetap sambung raya kt Kedah..raya tetap raya kan.. Tp bagi aku sndiri raya tahun mcm kureng ckit..xdapat jmpa ngn ramai kwan time balik ganu ri tu.....sedey....thun depan plak la klu panjang umur n ade rzeki.....in sha Allah...
















No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...