Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Tuesday, February 22, 2011

Teh '0'

teh O baiduri...hi3....(fav hubby aku)

em, ri ni aku nk kongsi pasal minuman teh O...saje je la....minuman ni pon salah 1 fav aku n hubby aku jgk....klu kt umah, aku akn buat minuman ni dlm termos trus....takyah nk risau kot2 hubby aku mntak air mil0 ke, air kopi ke...takde maknenye....coz, yg die akn mintak...da only 1 is teh O pnas....memudahkan kje aku kn? klu mintak teh O 1, kasi tuang saja...hehe....tp hubby aku tak la all da time mnum teh O hokey....klu mkn kt luar die plbgai la jgk......jom tgk ckit ape khasiat teh O ni...kot2 la ade effect -ve ke....sape thu....huhu......cam bese aku terjah google..........

Bagi sesetengah kaum cina, mereka beranggapan bahawa kesihatan dan teh yang diminum mereka mempunyai hubungan yang sangat rapat. Selain itu, mereka juga mendakwa bahawa teh yang diminum dapat memperbaiki aliran darah keseluruh tubuh serta memperbaiki daya pemikiran dan mental mereka.
Teh juga dapat mempercepatkan tindak balas pembuangan alkohol serta bahan-bahan lain yang membahayakan di dalam badan kita sepeti lemak dan nikotin. Ia juga memberikan badan kita satu antibodi yang dapat meningkat sistem ketahanan tubuh kita untuk melawan penyakit.
Metabolisme pada tubuh serta menambahkan kandungan oksigen adalah salah satu khasiat teh. Selain itu, kerosakan gigi juga dapat dielakkan dengan kerap meminum teh. Dan yang paling penting sekali teh dapat mengekalkan awet muda.

Khasiat-khasiat tambahan teh,
a) Dapat melindungi tubuh dari sinaran panas matahari
b) Cepat menghilangkan haus
c) Menghilangkan sengal-sengal pada sambungan tulang-tulang
d) Membantu dalam sistem penghadaman.

hmm....nmpaknye khsiat sume yg ok2.....aku suke aku suke =)
uols pon bleh amalkan minum teh O slalu ya (^_^) 

2 comments:

qaseh johanna said...

time kaseh sbb menjengah ke blog saye tu..
saye follow ni.. jom kte berblog k..

Baiduri said...

jom meriahkan blog =) 10s...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...