Tuesday, February 8, 2011

Tanaman baru

Pokok pisang yg hubby aku tanam baru ni dh nk membesar....benih lada aku plak dh b'tunas...syok aku nengok, maklum la tak penah tanam2 sblum ni kan..hehe...em, blik kmpung kmaren dlu plak mak aku bg pokok serai n pokok lengkuas...pokok kunyit aku taknak coz mak aku taruk baja taik kmbing...fresh lg oi baja tu....huuuu...
ni pokok serai...sbnarnye ade bnyak, tp hubby aku tanam bnyak lubang la...tanam ckit2... aku siram pagi tadi penuh ngn siput tau...kurang asam punya siput. Kebetulan plak pagi tadi mak aku call...dia bgtau letak garam kalau siput bnyak, nti siput2 tu akan mati klau kena garam.....haa, bleh jimat tu, takyah bli racun siput =)

ni plak pokok lengkuas...memang bnyak ni je mak aku bagi...hopefuly cepat2 la membiak jadi bnyak...hehe

haa...korang tgk...ni la anak2 pokok lada aku....hehe...tak sabar nak asingkan diorg.....ni usia diorg semnggu besar ni. Utk pngetahuan korang gak la kan, yg aku tahu...pokok lada ni dlm masa 3 mnggu dh bleh kutip hasil tau....kita tgk la nti camane....eheeeeeee

em, ni polybag yg mak aku bagi...ade lagi...tp tanah area umah aku ni keras2 n bnyak batu2 kcik la....tu yg hubby aku letak ckit je tanah dlm polybag tu....aku nk tanam lada pn mcm tak syok plak bila tgk tanah tak cantik...huhu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...