Monday, July 25, 2016

Aidilfitri 2016

salam lebaran smua.....ketinggalan ckit apdet blog.... tp xde habuk kot, sebab hari2 aku datang jenguk blog ni....pastu p jenguk blog2 uols plak....sonok bace citer start masuk bulan ramadhan sampai bulan syawal yg xabis2 lg ni.... hari ni syawal ke bape ntah, aku pon lupe....open house xabis lg kan, so masih beraya la yek....hehe...

tahun ni beraya di utara dulu mcm tahun lepas jgk....patut balik pantai timur, tapi hari buat ketupat pon en.hubby kje lagi....xkan mlm baru nk brtolak ke sana....xyah cari letih la, beraya je kt kedah dlu....lagipon mak aku sndiri siap offer beraya kt kedoh dlu ke? nti raya ke-3 ke-4 balik la ganu....hehe...alhmdllah mak aku paham..... raya ke-2 tu pagi2 lagi dh brtolak balik sana....

 pagi syawal siap2 awal kt umah kami
Siyes aku xde buat menu apa2 pon
Air teh pon xsempat bancuh sbb cik thaqeef merap je duk brgantung ngn aku....
Nk pujuk2 kaklong brsiap lg....
Pstu sbelum kuar balik kmpung mil brgmbar dlu la kami
2 badek ni mood kelaut....huhu
(Baju raya kami 2 minggu sbelom pose dh beli siap.. utk melegakan diri sndiri dr kalut..hehu.... niat asal nk kaler hijau emerald kenkonon.....skali xde yg ngam kaler ijaunye.....kaler ni je ok n ade saiz.....hantam saje.....ntah oren ke merah, eh lantok....hehe)


Tahun ni baru dpt brgambar reramai.....
Ni pon tok xde, jap ke sana jap ke sini
Tp tok xduk skali ngn mil aku
Tok duk ngn pakLang n makLang sbelah umah mil ni
Diorg pon duk melayan tetamu
Ni pon kawan fil aku ade kot ngah mkn tu, fil aku kuar kjap brgambar ngn ank cucu.....hehe
Siyes tahun ni aku xsempat ikut mil beraya keliling kmpung
Duk main kjar2 je ngn cik thaqeef
Awat aktif bebenor hari raya tu xtau
Nk amik feel mkn ketupat bagai kena tnggu papa dia balik smayang raya dlu.....huhu
Menu pagi raya umah mil aku bihun sup....

Adik badek asben aku
Asben sulong
4 lelaki, bongsu gegel form 5 skrg....

Kami....dr kanan aku, mil, sil, n biras
(Aku, mak, kakchik, mira)
Mira org kelantan pon beraya d kedah dlu....

Kaklong tasneem ngn spupu2 beliau
Sonok tengok kaklong beraya tahun ni
Duk beraya ikut spupu2 je keliling kmpung
Dpt duit raya balik bg kat aku, pastu kuar balik
Dpt duit raya trus hulur kt mama suh simpan.....
Spupu2 dia smua pkai tas tgn, dpt duit raya trus msuk beg...

Memang melayan tetamu yg dtg je la
Pastu gambar3....

Klu aku pakai ijau jgk mesti sedondon smuanye dak?
Xtau diorg pon plan ijau....hehe
Okay, cik thaqeef memang xleh duk diam walau 30 saat
Susah nk snap gambo dia
Spupu dia qayyum kt blakang tu makan je
Suka aku tgk, mak dia xyah risau ank lapar
Sebab asyik mkn je.....beza ngn cik thaqeef, susoh bebeno weh
Arghhh......stress mama ko dik nk suh mkn takut lapo

Ko tgk....aku bukan main nk setting nk bg gambar elok
Hoho....
Qayyum n thaqeef beza 10 hari je.....
Qayyum lahir xckup bulan dlu, kecik je...
Tp skrg nah.....menang di tau....hehe
Geram aku tgk dia, makan xmemilih 

Candid pon boley laa....

Petang plak kitorg p beraya umah makLong n pakLong kt kaki gunung jerai (abg fil aku)....bez oi, umah dlm dusun buah.....tp bukan musim buah lg kot....huhu
Lupa plak suh en.hubby snap gambo skeliling....damai mata memandang..... maklong n paklong xde anak, so depa tnggal berdua je....dua2 dah pencen ckgu... kami smpai mak ndak n pak ndak dh ada......duk sat, makLang plak sampai.... pastu dh lewat ptg xsempat ke alor star.....so ramai lg xjmpa beraya ngn adik bdek fil.....


Sempat la amik gambo budak ni
Aktif sgt....dh cemuih duk dlm umah ajak main kejar2 kt luar plak..... oh, menu umahpaklong is soto.....maklong org johor

Eceh.....cam model lak kan

Abis situ je raya pertama kami
Balik umah mil siap2 terus balik sg.petani
Anak2 trtido dlm kete penat sgt
Mama plak mlm tu baru nk packing baju n kemas umah ckit2
Penat xabis lg...penat pon semangat weh nk balik ganu...hehe
Ok, tempek jgk la gambo jurukamera kami
Selpie sndiri memang xkan senyum.....

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI SEMUA UOLS
MAAF ZAHIR & BATIN......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...