Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Friday, July 29, 2016

Pertama kali datang bulan..

alahai tajuk....huhu....belasah je la.....

al-kisahnye aku kan pengamal manjakani sejak lepas melahirkan cik thaqeef sampai skrg masih setia ngn supplement tradisional tu...alhmdllah sgt2 serasi ngn diri ini....walaupon nampak kekampungan a.k.a jamu tapi herba manjakani ni la banyak membantu aku menghadapi tugasan harian yg tak berkesudahan sebagai ibu, wifey, tiang seri rumah tangga....eceh....permaisuri...eceh....wat eva bla bla.... tipu la klu dah kawen n penah beranak badan menten without any supplement kan?kan? xkisah la supplement apa2 pon tp yg pasti kita wanita harus kot amalkan supplement utk kesihatan....penting tuuu..... 

so, setelah 1 tahun 8 bulan lebih lepas bersalin n full breastfeeding kt cik thaqeef....hari pertama kalinya aku datang bulan....haha...kecoh je kan.... tp bukan itu motip utama, yg aku nk share kt cni aku datang bulan without any pain....xde senggugut, xde sakit blakang, xde senak perut bagai, tau2 je masuk toilet eh dh setompok...huhu.... mood pon xde swing2....alhmdllah sgt2.... sampaikan aku sendiri xsedar aku datang bulan dah.... dlu2 klu dekat2 nk datang bulan mesti ada warning, mood pon sntiasa kelaut..... syukur sgt2 period pain dh nyah, harap2 selamanya nyah terus....aman ckit hidup....kiki..... 

so, inilah salah 1 khasiat dr herba manjakani...menghilangkan kesakitan senggugut.... bukan setakat yg dah berkahwin, tapi anak2 dara yg slalu sgt senggugut tu pon boleh cuba amalkan manjakani ni.... in shaa Allah.... baru je minggu lepas aku share kt page Rozina Health Care pasal makLang aku yg consume kapsul manjakani ni pon xsedar yg dia dtg bulan....klu x dia punya senggugut sakit pinggang sampai tarik ke tulang belakang katanye.....now, aku sndiri pon merasa ketidaksedaran kedatangan kebulanan itu....hehe..... alhmdllah....ikhtiar2..... 


datang bulan, period, manjakani, kapsul manjakani, senggugut, period pain, badan berangin

ini la rupa supplement tradisional yg aku amalkan sejak 1 tahun 8 bulan yg lalu
alhmdllah susu badan masih meriah utk anak teruna yg makin aktif tu....
badan aku skrg bebas dr angin, klu ada kenduri pulut mangga ke, kenduri pulut durian ke,
kenduri laksa penang ke, musim buahan cempedak nangka bagai.........ko panggil je aku, in shaa Aallah aku bleh makan stakat termampu....haha....berlagak kan....tapi betul aku bleh makan makanan yg berangin n sejuk2.....pucuk ubi rebung bagai.....fuh, nikmat......
jangan xtau, dengan ikhtiar amalkan manjakani ni la jadi penyelamat aku....
jarang dah aku demam urat skrg....badan pon xde lemau2...
iuh, banyak kan khasiat dr manjakani....bukan ada campuran herba lain pon....100 percen manjakani jer... murah plak tu....
tp ye la....skrg mcm2 jamu ada kt pasaran....uols pilih je nk yg mana....klu serasi, amalkanlah utk kesihatan diri kita.... badan nk pakai lama, mulut plak pantang nampak makanan smua nk bedal xde pantang....yg merana nti badan sendiri jgk....haaa, dh membebel mcm mak nenek plak....
smoga kita smua terus diberi kesihatan yg baik2 ye.....aameeennnn.....





2 comments:

yanamib said...

i nk kena start blk mkn jamu ni...habis pantang kelaut dah jamu²...haha mmg x rasa lembik ke hape..tp dalaman kan x nampak...semoga istiqomahhh >_<

Baiduri said...

@yana mib: hehe....caiyok yana, xpe slow2 tara nak sampai ke istiqomah tu :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...