Tuesday, July 26, 2016

Lebaran di Terengganu

Sambungan aidilfitri 2016 kami..... raya ke-2 pukul 5 pagi tepat2 kami bertolak balik Dungun..... anak2 hangkut je masuk kete ngah tdo dua2....xpayah nk bersiap sgt, karang ade yg tuntrum duk ngacau depa tdoq eloklah kite bg depa sambung tdoq dlm kete je.....berbekalkan ketupat palas yg dipanaskan n air kopi panas 1 termos, kami tawakkal harap2 xjem n slamat sampai hendaknye..... benti smayang subuh kt r&r apa ntah yg sbelum ni kami xpenah2 benti pon situ.....ramai je yg travel pepagi buta, tp memang alhmdllah xjem....sonok je prasaan balik kampung weh..... terasa nikmatnye raya w/pon 8 jam perjalanan nk sampai umah mak aku.....kebas montot.. tu xjem, klu jem hagak2 bape jam? Malas la nk pikior......

Tepat2 kul 1 sampai umah mak aku.... campur tolak benti stesen minyak benti makan mandikan anak2 bagai....siyes penat, so xpegi memana la raya ke-2 tu...rest je kt umah sembang2 ngn mak aku layan anak2 yg ckit stress sbb lama duk dlm kete xleh nk braktif bagai kan.....

Raya ke-3 ke rumah maksu aku di felda chini 2, pahang..... lama bebenor xjumpe....nasib baik ade raya, hehe..... alhmdllh jgk skrg dh bleh guna highway, so prjalanan sgt lancar xyah masuk bandar kuantan bagai.....klu masuk konpem sesat bai.....haha....


Eh, tetiba brgambar kt tasek plak....huhu
Lepas mkn2 n smayang zohor spupu aku ajak brgambar kt tasek chini....xjauh pon ngn umah beliau, dekat je...
Aku pon lama giler xdtg cni.....dlu kecik2 penah la aku ikut ayahsu bawak anak2 dia dtg cni

dari kanan....aku, mak, linda (spupu aku), pastu maksu (adk mak), n adk ipar linda
masing2 ada sepasang anak....trmasuk aku


kaklong tasneem ngn double cousin beliau
haha....btul ke? dua pupu beliau...

cik thaqeef bawak diri
kan dh cakap beliau susah nk duk dendiam walau 10 saat...huhu
mana2 la dik....asalkan ada dlm gambo sudoh....

sempat la papa candid hero kecik ni

balik umah baru teringat nk bergambo ngn mak sndirik....haha

kaklong bawak bunga api dr kedah yg xabis main
xde geng, main la ngn papa

raya ke-4 pepagi kami bertolak balik ke sg.petani dah.....hoho....kul 5 pagi gak brtolak nk elak jem punye pasal....letih sgt sebab mcm rushing je balik beraya kan.....tp tu pon aku syukur dapat gak balik ganu....sampai sg.petani dekat kul 1.... bukan terus rehat, tp pegi kenduri umah makteh Lia aku plak.... kenduri baca yasin masuk umah baru.....beli awal tahun ri tu, tp baru wat kenduri.... abis kenduri balik kampung umah mil.....sesaje la kot en.hubby..... kul 6.30 ptg tolak balik sg.petani plak....hampun.....dr teganu xde hadap jem, tetiba balik kmpung dekat hadap jem....nah ko, nk merasa sgt kan...potpet2 jgk en.hubby.....haha.... aku buat2 tdo je duk blakang....iye, sejak thaqeef mengaktif memang xleh duk depan dh.....takut dia tertolak gear.....aktif ya hampun, duk dlm kete pon mcm maraton hoi.....

pastu hari ahad plak.....hmmmm, aku lupa dah...p beraya ke x ek.....rest kt umah kot, ha btul la....aku mendobi baju2 yg 4 hari pakai start hari raya....huhu....pastu hari senin kaklong dh skolah, hubby pon dh kje......tunggu weekend plak sambung raya.....



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...