Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Monday, November 17, 2014

SELAMAT DATANG ZURIAT KEDUA KU

Alhamdulillah....

Dzul Thaqeef bin Dzul Helmi

12/11/2014 (rabu)

Aku dh slamat melahirkan zuriat yg ke-2.... Syukur sgt2 dikurniakan sepasang ahli syurga, alhamdulillah.... 

Kali ni sesi berpantang di Sg.Petani, rumah sendiri...xbalik umah mak kt ganu n xduduk umah mertua kt Yan...brpantang sendiri hanya dibantu suami trcinta...smoga semuanye dipermudahkan,  in shaa Allah....aameeenn3....

Jom flashback balik kronologi kelahiran adik kakLong Tasneem iaitu Thaqeef....hmmm, xpanjang sgt kisahnye...lebih kurang mcm kakLong Tasneem jgk (n3 di sini), kali ni rzeki aku masih bersalin scara operate... Aku redha, lagipon smuanye dh slamat n rasanye brjalan ngn sgt pantas....

12/11/14: baby kurang gerak dr pagi, maknanye start aku bangun dlm kul 5 kot nk ke toilet baby xde gerak2, biasanye klu juz brpusing dr kiri ke kanan baby dh trjaga n tendang2... Bangun subuh masih xde moving smpai en.hubby nk p kje pon stil da same...hubby dh tnya nk p cek x? Tp aku nk tnggu smpai t/hari...ok, hubby p kje dlu... Smpai la kul 12 lbih hubby aku call tnya nk p cek x? Aku masih xnak coz rasa baby moving w/pon xmcm biasa...sgt lain gerakan baby....then aku gugel kisah2 mommy yg baby xgerak dlm kandungan...woooo, bnyak yg mnyeramkan....kul 2 terus call hubby jom p cek baby, malas nk pikir yg -ve....teruskan je sembang2 n suruh kakLong tasneem sembang skali ngn baby....

Tunggu hubby balik n tukar baju siap2, aku pon hangkut skali beg baby, beg pakaian aku, n beg kakLong tasneem skali smua siap sedia dlm kete...tp xde kalut2, stedy2 aje....
Destinasi trus ke wisma pakar coz hubby dh amik GL siap2 utk brsalin kt ctu, tp kami dh decide jgk klu xmemuaskan trus p spital je la.... Smpai2 je close plak, kul 4.30ptg bru open.... so, sejam gak nunggu...k.Long tasneem mentido... Bila dh open tu aku laju2 p hulur kad ngn harapan dpt giliran 1st jmpa dktor, tp xde maknanye...mnunggu jgk smpai kul 5.30 kot bru panggil nama aku...fuh!!

Masuk bilik dktor story la ckit alkisahnye....then trus scan.... Yg beznye mesin scan skali bleh dgr jantung baby.... So, bila dgr je jntung baby dktor yg cuak dlu coz jntung baby aku sgt slow, 60 shj katanye....xdan nk cek jln apa pon dktor trus sruh nurse call pakar bius n terangkan ckit kt aku ngn hubby trpaksa buat emergency operation n katanye lagi dia akn buat sehabis baik tp xjamin keadaan baby camana....huhu.... brgenang air mata, trus doa dlm hati smoga Allah slamatkan baby aku =(

Terasa operation ni sgt pantas n cepat... Hubby aku xmasuk coz pegang tasneem... Dh call tok bgtau aku nk bsalin bagai.... So diorg trus on da way, mertua xdtg coz kje.... Operation kali xde la mngerikan sgt, sgt smooth je...dktor Siti Rohayu sgt lembut orgnye tp kalut ckit...huhu...apepon syukur dpt operate ngn dia.... Proses kuarkan baby dr perut pon mcm xterasa sgt, xmcm time kuarkan tasneem dlu kt spital....rasa nk patah tulang rusuk kiri kanan aku diorg tekan....huuu, sesak napas jap... Tp kali ni alhamdulillah, skali diorg push je baby dh kuar... Dh la baby ni lg besar dr kakLong dia, hehe....aku dgr suara baby time tu aku tgk jam kul 6.30ptg....tp xplak trus tnjuk baby kt aku, ye la jntung baby dh lemah tdi kan...so kna tnjuk kt pakar kanak2 dlu.... Alhamdulillah everything is fine, diorg dtg tnjuk baby....aku dpt dgr baby nanges sejak kuar dr perut aku smpai dbawak kuar n masuk balik pon nanges jgk....tp bila dtg tnjuk kt aku, "assalamualaikum thaqeef.....mama ni syg..." Baby trus snyap... Brgenang lg air mata aku....syukur sgt2 ya Allah.....

Lpas cuci2 n jahit sekian2.... Aku dgr azan, oo...dh masuk mghrib.... Tp bila dimasukkan dlm bilik hubby aku kata lamanye yang, abg risau nape lama sgt ni.... Rupa2nye yg azan tdi azan isyak, nape aku rasa kejap je....huhu

Mlm tu tido without baby, pastu diorg suap fm kt thaqeef....waaaaaaa..... Smpai t/hari esknye bru la dpt jmpa thaqeef.....huk2

Brsmbung la.....






 

2 comments:

Kak Vit said...

Tahniah dan alhamduLillah..
Saya pun dua-dua anak bersalin czer.. memang ada beza.. apapun semoga u dan baby sihat.. selamat berpantang.. :))

Nabilah Rosman said...

tahniah, apa kabar baby skang? semoga ibu dan baby sehat sentiasa. amin amin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...