Thursday, November 13, 2014

Aktiviti ngn hairband....

Aku memang suka ikat rambut tasneem.....dh lama sgt xpotong rambut dia, sayang coz tasneem jenis rambut ckit n nipis...so, biarkan je la trus panjang ngn syarat mamanye kna rajin menjaga rambut beliau...ala, bukan susah sgt nk jaga rambut tasneem yg ala2 ekor kucing tu....kasi syampu skali @ 2 kali smnggu je, pastu jgn letak minyak rambut...klu letak rambut tasneem jdi xlawa, jadi cam serabut serabai je....so, cannot minyak2 rambut ngn dia....pastu lepas mandi rambut dia cpat kering, bila kering kna trus ikat....alhmdllah tasneem skrg dh terbiasa ngn ikat rambut...so, bila mama nk ikat rambut dia paham2 la utk serah diri....

Dulu mula2 nk ajar tasneem ikat rambut susah jgk, dia xbiasa so asyik cabut je kan.... Jadinye utk elakkan dia tarik hairband dia bila aku ikat rambut, aku guna getah urat...getah yg org ikat nasi bungkus bagai tu....so, bila dia tarik mesti sakit rambut dia kan....aku guna getah tu dlm 2 3 hari je la...bila dh nmpak tgn dia dh xbuang getah tu baru la brtukar ke getah rambut yg warna warni n xsakit bila ikat rambutnye.....so, smpai skrg tasneem dh terbiasa ngn ikat n tocang2 rambut....siap boleh jalin bagai....kadang2 dia sndiri yg mintak aku ikatkan rambut...berpeluh katanye....hehe...shomeL jek....

Since ank dara suka diikat rambut, so papanye pon suka la belikan hairband bnyak2.... Hri tu beli kt pasar mlm je sebekas tp cepat putus...guna skali buang, dh jadi getah pakai buang plak....huhu.... Skrg hubby aku xbli dh kt pasar mlm, pilihan dia skrg kt Mr.DIY....sume benda klu boley nk bli kt Mr.DIY...termasuk la hairband tasneem....

Ngn hairband pon leh jadi aktiviti tasneem jgk....

Ini baru bngun tido, xnyempat2....ngn rambut masih brserabai
Layankan aje la smentara mood masih ada....huhu
Asing2 ikut warna...
Tp tasneem dh mngenal warna, 11 jenis warna dh dia thu
So, permainan ni amatlah mudah baginye
Namun begitu dia amat teruja n sonok
Coz budak2 kan suka mainan yg warna warni....
So, khusyuklah disitu....

Selain tu, boley main cincin2....
Dia sndiri masukkan hairband kt jejari halus beliau tu
Pastu masukkan kt jejari runcing mama
Masukkan jgk kt jejari sasa papa....haha
So, moto halus beliau digunakan disitu kan....

Hairband ni sgt licin ngn rambut tasneem, klu guna yg ni skejap je dh tercabut dr rambut beliau
So, aku bagi tips...ikat dlu guna getah biasa (getah urat yg warna warni tu) bru diikuti ngn getah rambut yg camni....klu ank jenis rambut tebal xtau la kot melekat lama kan....
Ni klu yg rambut mcm tasneem....huhu



     

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...