Saturday, January 25, 2014

Kain batik vs seluar

Er, aku jarang sbenarnye pakai kain batik kt umah....kadang2 pakai gak, itu pon kain batik yg aku dh jahit getah siap2...heeee....susah oi org kurus nk pakai kain batik sarung gitu je, jenuh terlondeh...nak2 plak ada ank kecik ni kan....tp xde ank dlu pon xpakai jgk....

Err....sbenarnye aku nk citer yg aku buat seluar panjang dr kain batik...hubby aku yg bli kain batik time dia pegi Hatyai thn lpas....xthu nk bli apa kt bini kan, blasah la kain batik...padahal bini xpkai sgt pon...ngeeeee.....so, nk bagi nampak ckit aku menghargai pemberian beliau aku godek2 la jdi seluar....boleh jgk pakai kan.....

Org lelaki pilih kain batik camni la....xdanye 3 serangkai ke, Daun Dewa bagai ke....
Tp cantik la jgk, warna-warni kan...hehe
Dh slamat jadi seluar tiga2 lai...
Gambar sbelom xsnap plak...huhu


N dh slamat jgk aku wat tido sluar2 ni
Syok pakai, sejuk je n xpanas....
Er, aku wat sluar tido je...xpkai siang2....heeeee






 

15 comments:

BUNDA a.k.a KN said...

Salam ziarah dari bunda,

sebenarnya time bunda anak dara dulu dah ada orang buat seluar kain batik ni...

bunda pun ada, kes tak pandai pakai kain batik...

teringat seluar pelikat Johan dan Aflin..

Baiduri said...

@bunda: tu la...yg jual kt pasar pon bnyak kan...tp mcm malu je nk pakai sluar batik....hehe

mizz miaizzati said...

kretip jugak kan..err awat le tak terpikir nak wat camni hehe..saya selalu pakai kain batik tapi selalu kena kutuk..sebab adik kata ko pakai kain batik macam orang pergi bersawah..senget n senteng hahaha..janji pakai..

Baiduri said...

@mizz miaizzati: hehe...nmpak ayu sbenarnye klu pkai kain batik...tp tu la, xreti nk pkai kan....huhu

Pyza Rahman said...

wahhh,kreatif,skarang ni trend pallazo. Kalau boleh design kain batik mcm pallazo, rasanya biasa je orang pakai wat g bandar kot..hihihi..

Baiduri said...

@pyza rahman: ha'ah la....ada je org pakai kan....boley mix n match ngn kemeja, blazer, blouse bagai....

Err...boley bli lg kain batik ni....hehe

Nira said...

kreatif...hehe.nak try gak laa cntik gak bila jd sluar :)

Nira said...
This comment has been removed by the author.
Baiduri said...

@Nira: hehe...try jgn xtry....

Fiza Rahman said...

Kretiflah. Best lah klo pandai menjahit. Kat umah tu ada beberapa helai kain batik. Ok gak klo buat sluar ☺

Baiduri said...

@fiza rahman: 2 la, klu xminat nk pkai kain batik sarung leh ubah jdi sluar kan...leh jgk pakai...hehe

Miza Lee said...

comel la batik tu..cantek juga. :)

Baiduri said...

@miza: tq... =)

Ai Syah said...

cantik! Nak satu..hehe.. seriusly kreatif..suka3..=)

Baiduri said...

@Ai Syah: tq..nak ek? Boley3....hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...