Wednesday, January 29, 2014

1 tahun 8 bulan

Anak dara hamba dh pon masuk stahun 8 bulan usianya dua hari yg lpas....lg 4 bulan genap 2 tahun....cpatnye masa skrg ni kan.... Alhmdllah tasneem diberi kesihatan yg baik, jarang2 sakit demam selsema batuk bagai....antibodi pon alhmdllah kuat jgk....smoga smngatnye trus kuat utk membesar.....skrg pon tasneem melalui fasa yg sgt2 baik....dh kurang meragamnye, dh pandai main masak2 n main bebe (tedy bear)....hehe, boleh trgelak klu tgk dia main bebe...pastu main masak2 siap suapkan mama mkn...mkn apa xtahu la....tp mamanye follow la, emmmm....sedappppp.....haha...bez jgk main masak2 ngn anak....dh lama xmerasa kan main pondok2... Pastu tasneem skrg pon suka bercakap.....ade jgk yg aku paham ckit2, yg xpaham tu bnyak la....tp totap iyekan jugek... Kadang2 membebel ntah pape....haha....comey.....nti dh boley cakap kita sembang puas2 ek tasneem....

Yg paling bez tasneem dh boley kira tu, wa, iga, mpa, lima....wan, tu, tee, fo, fai..... Tiap kali mandi aku slalu ajar tasneem kira bola dlm besen dia, tu yg dia boley kira kot selain tgk dvd nyanyi2 dia.....Yg paling aku suka klu dia sebut mo (xmau)...'tasneem nk roti x?nah mkn roti'....'mo'....hehe.... comey je mulut kecik tu....geram weh.....

Yg paling kecewa plak aku yg xistiqamah ngajor aa ba ta kt tasneem....jarang2 skrg, klu igt aku tunjuk flash kad, klu xigt xde la....kesian tasneem....dlu bukan main lg nk ank mngenal alif ba ta dlu....huhu....pangg 2 kali kt pipi sndirik.....

Kesayangan mama...hobinye membaca, menyanyi, menari, melompat....huhu


Teletah slalu buat mama gelak...


N slalu buat papa geleng kepala...


Jugak slalu buat kami tergelak w/pon tgk gambar je...hehe
Mama syg kamu ketat2 nak....




6 comments:

Fiza Rahman said...

Seronok tgk keletah anak.

jaja_NorLiza said...

seronok tgk anak membesar..

LYAfrina said...

alhamdulillah..mudahan tasneem mbesar bagaikan juara..
part y paling seronok dlm hidup mlihat ank mbesar & setiap apa y dia pandai buat tu amat mbuatkan kt teruja kan

Baiduri said...

@fiza n jaja: alhmdllah diberi peluang utk melihat ank membesar depan mata...sonok n bahagia =)

@LYAfrina: tq lya...tu la, dh boley sebut 'nak' pun happy bukan main kita ni...hehe

Ai Syah said...

comellnyer..telatah budak2 mmg comel...hehe..
tasneem..mcm ainan tasneem..mcm retis pulak..hehe..

Baiduri said...

@Ai Syah: hehe...retis cilok ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...