Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Saturday, November 30, 2013

Tasneem demam teruk....

N3 sbelum aku ada gtau badan tasneem cam suam2 nk demam kan....huhu....firasat seorg ibu memang tepat la wei....bila uols rasa sumting, mesti la ade sumting jgk....er, kadang2 la kot...kbetulan kannnn....tp tu la, bgitu la hakikatnye ngn tasneem....pg ahad lpas dia inject 18 bln kt KK....ptg balik umah tok kjap kt sedaka...pgi isnin badan dh suam2, ptg isnin tu sah2 demam n tempat inject kt peha kanan bengkak yg amat plus panas....aku syak demam kna inject lah, mnyesal aku xbagi tasneem ubat demam awal2 wei....ye la, sbelom2 ni tasneem rilek je kna inject...klu nk demam nape x ptg ahad tu kasi sign dh kan? Eh, suka hati cik demam la nk kasi sign bila2 pon...tu kja Dia kan....redha.... Tp tu la, aku ingatkan tasneem demam bese2 je...kot la mlm nti tasneem dh ok, tp smpai pagi selasa demam nye melarat...papa amik EL, tp kami x p kinik pon coz ubat demam tasneem ade lg...so, kasi ubat demam cam bese je la...selera tasneem pon kelaut, bese demam2 dia bantai gak bubur nasik...ni x, apa pon xmo coz hidung dh start trsumbat n batuk2...mlm tu time nk tdo suhu dh mantain, igtkan ok la...skali pkul 3 pg badan dh ketar2 xleh tahan panas sgt, aku plak xde stok ubat pluru...so, siap2 5 mnit trus g kinik 24jam...nsib baik xde ramai org time tu, jpe dktor trus sumbat ubat pluru la suhu tinggi sgt...pastu balik dh ok ckit...pagi rabu pon dh ok, cuma batuk n slsema xhilang....tp ptg tu suhu naik mlambung lg....sumbat lagi ubat pluru...huhu, sedih ok.... Ubat pluru ni bahaya gak kan? Ade side effect, tp dh xde jln lain...tu je jln last.....mlm pon terpaksa sumbat lagi coz suhu melampau jgk....demam tasneem on off, batuk n selsema pon bleh tahan gak r.... Tasneem xpenah demam teruk camni, so aku agak terpanik jgk r....hari kamis aku xmo main ubat pluru dh.... Tiap masa aku sembur air kt badan dia nk bagi suhu mantain....gigih r ko duk mnyembur air guna spray iron baju tu, ptg tu hubby balik kje trus g kinik pakar..... Em, dapat ubat je la....tp lega disitu coz dktor dh cek tgk slsema n batuk tasneem, myb xde yg kritikal la brsangkutan ngn demam tu....alhmdulillah.... Hari jumaat suhu tasneem maintain, cuma batuk ngn slsema makin teruk kot bagi aku.... Igtkan demam dia dh ok, tp mlm tu kul 4 pagi badan panas n ketar2 lg....aku kjutkan hubby suh suap ubt demam....hubby aku suh sumbat ubat pluru je, tp aku xnak....skali skala boleh la ubat pluru tu, so paksa gak r tasneem telan ubat demam....fuh, gigih x gigih....lama2 ok la suhu badan tasneem....pg ni dh nampak main2 cam ok, cuma batuk n slsema je la buat dia xslesa.... Dr sumber cik gugel budak2 demam ni coz dia nk sesuaikan diri ngn ubat injection@pon nk test dia punye antibodi utk membesar.....so, nak xnak redha la..... Hubby aku siap ajak p jmpe pakar kt alor star plak ri ni, oh kite tnggu dlu 2 3 hari camana yek....tgk batuk n slsema kurang x... Klu x bru kite g cek details yek.... Ni la demam tasneem paling teruk... Berganjak bulan, tepat2 masuk 1tahun 6 bulan..... Tp aku yakin tasneem kuat....budak2 ni semangat diorg kuat....so parents pon kena lagi kuat la dr diorg baru ank2 cepat sembuh.....gitu kannnnn....slagi xde tanda2 pelik yg kuar d badan tasneem, its ok aku rasa.....in shaa Allah lg 2 3 hari baik la demam tasneem.... N aku harap lpas ni lama plak la klu tasneem nk demam pon, coz aku sndiri pon dh lupa bila kali terakhir tasneem demam sblom dpt demam yg teruk ni....



Ape2 pon smoga rahmat Tuhan sntiasa bersama anak ini....ameeennnnnn


Pic ni btul2 time tasneem start mendemam
Dh start wat muka kesian hokey...huhu



P/s: ade baju custom yg mintak aku oter nak pakai hari ni (hari kenduri abg dia)
Tp aku xsempat nk siapkan coz keadaan tasneem langsung xmngizinkan
Aku btul2 mintak maaf, myb dia agak terkilan coz xleh nk pakai baju tersebut
Tp aku wajib dahulukan anak...mintak maaf sgt2
Kesulitan amat dikesali ye.....



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...