Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Friday, October 11, 2013

Breast feeding....

Hmmm....tasneem bru stahun 4 bulan lebih, tp dh ada suara2 suh tasneem benti mnyusu badan...'dh besar kot, sudah2 la minum susu badan...dh boley benti tu'....erk, aku hanya mampu tersengih je.... Susu badan aku xkering lagi, masih cukup utk mngeyangkan tasneem.... Ada yg brtanye, tasneem dh masuk 2 tahun ke? Klu stahun 8 bulan dh boley benti nyusu badan, org tua2 kata budak pompuan klu cukup 2 tahun bru benti nyusu badan nti ank jadi tak aktif (pasif)... Budak lelaki xpe benti time umur 2 tahun.... Aku xpecaye, aku xpecayeeeee..... Camana pon aku tetap nk nyusukan tasneem smpai umur dia 2 tahun.... 1 lg org tua2 kata adik ngn kakak/abang xleh brkongsi mnyusu badan skali....mksudnye klu ade adik, kakak/abg yg masih mnyusu badan dh kna benti....kakak/abg xleh minum susu adik la mksudnye....nti kakak/abg akn jdi pasif sebab minum susu adik....adiknye plak tetap aktif....haish, macam2....sori, aku tetap xpecaye.... Klu pon ada, aku anggap itu adalah kebetulan..... Bagi aku susu ibu adalah hak anak....nape xnak bagi plak kan? Lain la klu susu kering memang xde, yg tu consider la bagi fm... Adui la, macam2...

Ye la, aku hormati nasihat org2 tua....diorg lebih dulu mkn garam kan....tp dulu n skrg xsama..... Apa pon xde sebab utk aku benti bf kt tasneem.... Susu masih melimpah-ruah.... Jauh lagi perjalanan tasneem utk bf ngn aku....8 bulan lebih lagi.... Jgn la disuruh aku benti mnyusu tasneem w/pon hnya skadar gurauan.....daku xsnggup..... Bnyak lagi benda lain nk brgurau ponnnnn...... Its ok aku xkan nyusahkan sape2 pon w/pon aku bf tasneem....aku xkacau org, aku ngn tasneem je.....pliz ok, sudah2 la bagi mitos kt aku.... Korang nk pecaye mitos tu silakan, but not me....huhu



3 comments:

Unknown said...

pedulik je apa org nak kata sis..we know the best kan....

anis pun ada 6 bulan lagi nak lengkapkan penyusuan 2 tahun airis..

moga niat kita termakbul dan dirahmati Allah...Insyaallah

Nurul Aziz said...

tak pernah dgr lak camtu.. tapi macam tak logik je.. kebetulan je kot? selagi boleh bf, bf je la...


tapi tula orang tua-tua memang ada pendapat dorang, kita takleh nak argue lebih-lebih.. senyum dan angguk jela.. tanda hormat walaupun dalam hati rasa macam statement merepek amenda la niiii??? hahaha..

LYAfrina said...

biasalah..dlm sesuatu perkara y ingin kt lakukan n capai..pasti akan ada dugaan disebaliknya..

usah peduli kata org.. kt ikut okembangan sekarang..n kajian mnunjukkan ank y minum susu ibu 100% genius2 kan... n lbh aktif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...