Friday, October 4, 2013

Aktiviti tasneem...

Huhu....kononnye nk menghapdet blog tetiap hari....tp xda pape pon nk brciter....balik2 kisah ank, balik2 pasal ank....itu ajooo....lantak la kan, aku ade ank...hehe...

Kisahnye kemaren dlu gigi taring belah ats tasneem nk kuar....dia pnya peel ya Allah.... Aku dh agak mesti ade gigi nk kuar coz tdo t/hari skejap je, pastu nk brtempek menenen je ngn dia... Time nk mandi pon bukan main bnyak songeh dia.... Skali ptg tu dia poo poo utk kali ke-2, so aku nk tukar la pampers....masa tu la dia start mngamuk xhengat dunia, nk masuk blik air xmo....daku trpaksa la memaksa, dh siap basuh xmo pakai pampers plak....2 keping pampers trkoyak dek sepak terajang dia....oh, hilang kesabaran di situ.... Aku rasa kali ni la paling teruk peel dia klu nk tumbuh gigi....tu ade lagi gigi xtumbuh, brsedia la wahai aku....huhu...

Jadinye gigi tasneem skrg dh ade 13 btg...kesian gak tasneem kmaren, xleh nk tdo...xslesa la tu, dia ngantuk spatutnye kul 8 lbih dia dh tdo, tp kjap2 trjaga so aku trus bngunkan dia....



Mcm2 aktiviti dia buat, aku layankan aje...
Smpai 1 tahap dia dh pening baru 
Hangkut masuk bilik n tidokan 
Dkat pkul 12 jgk tasneem tdo
Jarang ok tdo lewat2 camtu...
Tp dlm smnggu msti ade skali hari yg dia akn tdo lwat
W/pon tdo kjap je di siang hari
Jadinye pd hari yg trpilih dia tdo lwat tu, 
Mama akn kpenatan lbih ckit la...huhu




Kmaren dh ok n back to normal dh peel tasneem
Alhmdllah....
N aku pon ade ubah ckit kdudukan meja dia
Hapy kemain....


Err...kjap je la...
Ni la salah 1 sebab aku ubah kdudukan meja dia
Atoyai....totap naik ats meja jgk....
Nk wat camano
Sbenarnye meja ni hubby aku dh simpan dlm bilik stor

Eh, aku gatal2 p hangkut balik 
Rasa xbez la tasneem xde meja
Huhu...camana xnak bagi tasneem naik ats meja ni?

Nampak x double tape kt dinding belah kanan tu?
Aku tampal abc tasneem yg kecik2, tp sume tasneem cabut
Time tu meja duk tepi sana, so smpai la ngn ketinggian tasneem
Bila duk ats meja
Haishhh....apa pon tara boley...





2 comments:

achiek anis said...

memang baya2 umur ni suka panjat meja kan...huhu

Baiduri said...

Tu la....nk kena perati slalu la aktiviti dia....aduyainyepon....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...