Thursday, October 17, 2013

Aidiladha 2013

Selamat hari raya aidil adha uols....mak aku amik jgk bahagian korban thn ni, tp aidiladha thn ni turn beraya di kedah...huhu... Spatutnye jgk aku n tasneem ade baju baru, tp xsempat nk jahit....waaaaa.... Aku sempat siapkan yg mak aku 2 pasang pos ptg sabtu, ptg ahad sampai....laju jgk la pos laju ek, sg.petani ke dungun sehari je....alhmdllah.... Pastu aku sempat siapkan jgk yg mil aku spasang....spanjang aku mnjahit mnggu lepas tasneem sgt buat perangai....ko tgk, budak2 klu xlayan n brmain sama2 ngn dia, dia akn cenderung utk mnjadi nakal....huhu....nasib baik aku xmnjahit spenuh masa....bila balik umah mil aku, otomatik prngai tasneem tersgtlah baiknye...trsgtlah bijaknye....ye la, kt sana ramai yg melayan dia... Si qaseh ngn sofiyya balik kelantan, so xde la kena buli sgt my tasneem...hehe

Em, raya bese2 je kt kedah....plus hujan rahmat start pagi2 raya, so beraya keliling umah je la umah mak chik, mak lang, n mak ndak....pastu balik tidokan tasneem...then petang ziarah kubur arwah tok n wan belah fil....pastu trus ke kg.pisang alor star umah adik-badik fil knduri korban...

Raya ke-2 lak dh start kemas2 umah mil, sapu n vacum bagai....ptg kami dh cau ke sg.petani....n ri ni hubby dh start kje....begitu juga ngn aku....kain selambak wei nk basuh....harus 2 3 round putar mesin....fuh.... Ok, aku jgk kena ganti balik masa utk tasneem....masa yg aku amik utk mnjahit mnggu lepas....aku nk tasneem back to perangai asal dia....xmo buat2 prangai lagi....kesian ank mama...huhu....sory syg....

Uols mesti meriah kan raya....camana pon kita sambut, semoga kita sntiasa dirahmati n diberkati....ameennnn.....


Tasneem pakai baju raya aidilfitri baru ni je
Sampai petang pakainye...huhu...sadis...
(Tgn yg mnghulur itu adalah tgn ucunye)
Time ni 2 3 kali tasneem pusing salam ngn sume org
Sume gelak kt dia....haha....comey ank mama...


   

1 comment:

Aty_Fared said...

memang comel...aty suker tengok budak2 kecik pakai baju kurung...ketot jer..heheheh....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...