Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Wednesday, April 17, 2013

Tasneem 10 bulan ++

hmm....xtau nk wat tajuk pe....bantai la.... rasa cam lama plak xcrite pasal tasneem.... em, ank dara hamba tu makin aktif.... semput emaknye, smpai kadang2 ngah duk perati tasneem main pon boley terlena.... kepenatan sgt n xckup ketiduran.... tiap2 hari kerojenye mngemas rak kasut n rak buku disney magic english dia tu... penat ok, lebih 10x shari aku nk edit balik kekemasan yg dia sedia kemas.... adussss.... omak xsanggup dh.... so, aku cari jln pnyelesaian untuk dia main ngn mainan2 dia je selain tlg aku mngemas.... kena sediakan playroom jgk utk dia.... w/pon rumah sewa kami dh xde bilik yg 0.... sumenye dh penuh ngn barangan.... so, mama ngn rela hati utk jadikan bilik jahit mama sebagai playroom tasneem....huk2.... apa saja demimu anakku.... lagipon mama dh xmnjahit sepenuh masa dh skrg kannnn.... jadinye mesin jahit aku skrg berada di ruang tamu.... adusssss, sakit mataku memandang..... tp.... paksa dlm rela la.... skurang2nye tasneem xde wat sepah2 kt ruang tamu dh skrg.... lega ckit hati ni.... dia pon bukan main sonok lagi duk main dlm playroom baru.... tido siang pon lena la jgk w/pon xtido dlm buaian dh skrg.... alhmdllah... 

tasneem jgk dh start bertatih skrg.... wah, xsabar plak nk tgk dia boley jln2.... syoknye main kt luar ptg2 xyah la aku dukung2 dia dh... huhu.... jiran dpn umah aku ade ank lelaki umur lebih sbulan+ je ngn tasneem... dh boley lari2 pon aku tgk... jeles ok bila dia dtg kt tasneem terkedek2 ngn kecomelannye.....hehe..... xpe, nti2 tasneem boley jln gak kan..... tasneem sabau yek.... hehe, padahal mamanye yg xmenyabau... 

em, gigi atas tasneem dh start mnumbuh.... jadinye selera makan dia amat la kurang memuaskan... w/pon habis jgk bubur nasi yg aku suap, tp semangat mkn dia xmcm sbelom2 ni.... dlu 5 minit je dh abes smngkuk.... skrg 10-15mnit.... penat aku nk tnggu n mujuk2 dia.... kesian tasneem, xselesa la agaknye kan....  tp kadang2 tu nk melayan main jgk.... tu yg payah nk makan.... balik umah MIL mnggu lpas pon tok dia tegur nmpak tasneem mcm dh susut ckit... huhu...  nk start bejalan dh kot ank mama ni.... hah, 1 lagi prangai tasneem..... heran aku bila balik kmpung MIL ngn sape pon dia xmau.... dlu xde mcm ni pon.... nape ye tasneem... padahal tiap2 mnggu balik sana..... lgsung xde skip.... xtau la, aku agak tasneem nk tumbuh gigi bnyak kot tu yg meragam.... gusi dh bengkak2... kesian tasneem.... kadang2 mncabar kesabaran aku jgk perangai dia tu.... hai ank, maafkan mama syg..... mama akn belajar b'sabar lg yek.... 

ok, nk tempek gambar terbaru tasneem; hari sabtu baru ni kt food court tesco....


 suka buat muka camni skrg....hehe

eh, posing dulu...papa nk snap pic ^ ^

nyum-nyum..
tgk....dia buat lagi muka camni....hehe

papa snap pic makin dia buat....haha....mama gelak...

erk...nak kasi masuk jgk gambar tukang suap nasi....huhu

see.... buat lagi? hehe.... udah le tu nak.... makan bubur tu dlu bagi habis
mama dh lapo time ni.... papa lak dh licin nasi aym dia...



hmmmm..... ckit lagi tasneem nk masuk stahun..... uih, ank mama nk masuk stahun dh yang....? asal cepat sgt tasneem..... tiap2 hari mlayan kerenah tasneem xsedar masa b'lalu cepat sgt... mama sayang tasneem.... sayang sesangat.... 
mmmmuuuaaahhhhsssss..... ^_^


oh, ye.... tQ pada yg sudi grab jam tgn dr kedai baiduri.... pic terbaru akn dimuat naik lagi nti =)








1 comment:

fiqkbe said...

x terasa kn masa berlalu ngn pantas. semoga bertambah comel ye tasneem ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...