Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Wednesday, April 10, 2013

JOM MENGAJI

tasneem skrg dh ada idola kecil...hah? nyanyi2? oh nooooooooo..... idola utk mnjadi seorg penghafaz al-Quran... insyallah... idoalannya adalah abg darwish (6 thn) n kak darwisya (8 thn)... 2 bradik ni dh dpt anugerah Sijil Hafazan 30 surah terakhir dari Akademi Darul Huffaz masa umur 3 thn... fuh, b'diri bulu roma aku hokey.... n aku jadikan mak diorng sbgai idola aku utk didik tasneem jadi macam darwish n darwisya... aku mula kenal ngn darwish n darwisya ni time tgk rancangan Pesan Atok... masa tu darwish baca surah hafazan yassin, umur dia time tu 3  thn.... oh, sgt kagum... dlm keaktifan dia mak dia mampu utk ajar dia mngenal al-Quran dr baby lg.... kali kedua aku jumpa plak 2 bradik ni dlm rancangan MHI.... skali ngn mak diorg ada kongsi pngalaman camana nk didik ank mencintai al-Quran.... mungkin uols pon ada jgk terserempak ngn 2 bradik ni kan dlm rancangan2 kt tv.... myb la.... tingin x ank2 kita jadi mcm 2 bradik ni? opkos laaaa..... tnya lagi....huhu.... jom aku kongsikan blog darwish n darwisya.... kt cni uols tgk la vedio2 yg mak diorang upload.... kagum2... n kita pon boleh jgk jadikan ank2 kita mcm darwish n darwisya.... 

skrg tasneem dh 1o bln lebih, aku baru start ajar flash kad huruf hijaiah... agak terlewat hokey, coz darwish n darwisya start time umur 6 bln....so, bila umur stahun diorg dh pon mngenal huruf2 hijaiah ni.... pepon aku tetap b'syukur coz Allah buka pintu hati aku utk mngenal diorg time umur tasneem masih dlm 10 bulan.... belom terlambat rasanye utk aku mendidik tasneem mngikut pengalaman mak pada darwish n darwisya ni.... so, baru smnggu tasneem belajar mngenal... setiap hari akan ada nampak perbezaan pada penerimaan tasneem.... alhamdllah.... smoga Allah permudahkan uasaha aku utk mnjadikan tasneem seorg yg mencintai al-Quran satu hari nti..... ameeeeeennnnnn.....

flash card tasneem ^ ^


mama n papa doakan tasneem mampu bagi mahkota pada kami 
di SANA nti.... insyallah....




 

2 comments:

Unknown said...

bende pertama yang anak kite kene tahu dahulu adalah huruf hijayah...

as ♥ Leenda said...

betul3..skrg kite pun still lagi tunjuk flashcard huruf2 hijaiah..tp flashcard dlm tab jelah..jadilah kan..dr takde..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...