Wednesday, April 3, 2013

tasneem dah 10 bulan =)

alhmdllah syukur sgt tasneem dh pon masuk 10 bulan lebih skrg.... sihat walafiat... cuma skrg musim panas yg melampau....so, kadang2 tasneem tetap meragam....mcm bese la...huhu... hari ahad baru ni p KK timbang naik 600g, jadinye berat semasa tasneem adalah 8.4kg... tinggi pon naik 3cm jadinye tinggi semasa adalah 74cm...

skrg memang panas kan... almaklum la  Malaysia kan panas-hujan sepanjang tahun... so, wajar la setiap tahun akan ade musim panas yg melampau... mcm skrg la, jadinye momies kena la b'hati2 ngn baby kecik yg kulitnye amat2 la sensitip.... termasuk la tasneem.... tp alhmdllah stakat ni xde lgi ruam2 panas yg menghiasi badan tasneem.... kadang2 je naik merah klu panas sgt....  tambah2 plak kami ni menyewa kt umah teres taman je, so uols boley hagak la kan camane panasnye umah kecik ni.... mlm2 pon haba dlm umah xkan kluar.... huk2, b'syukur la ade umah jgk.... ade rzeki lebih boley la beli umah sndiri yg lebih selesa, insyallah.... hsband aku pon ngah usha2 jgk skrg.... 

2 3 mnggu lepas tasneem asyik mnjerit je mlm2 klu dia terjaga nk nenen... mnjerit ala2 kena dera.... bila dpt nenen bru automatik snyap... so, bila tasneem mnjerit mamanye gelabah xingt hape dah.... kot2 la ank kena rasuk ke hape (mintak jauh).... rupanye nk nenen ajo pLus panas  n xselesa nk tido.... kipas ats kpala dh full speed... tp tasneem totap b'peluh... kepalanye masham toksah cakap la.... jadinye utk elakkan ketidakselesaan tasneem utk tido mlm2 pLus kesian yg amat kt dia, papa pon belikan tasneem air c0oler... er, nk pakai aircond xmampu lg.... portable aircond pon pikir 23 kali nk beli.... jadinye beli la air cooler dlu.... itu pon aku dh b'syukur sgt2 coz dh smnggu tasneem xde mnjerit dh mlm2... klu terjaga nk nenen pon dia ehek2 ckit n tnggu mama dtg.... alhmdllah..... tasneem pon tido lena je aku tgk.... sempat jgk habiskan tgk dvd smbil b'cinta ngn papa.....hehehe...

air cooler ini sesuai utk ruang yg kecil aje yek.... 
cth: bilik tido kami yg kecik =p
klu nk letak kt ruang tamu memang xde rase pape la ....sekian =)
kami jgk tido xpakai katil....so, xde la risau tinggalkan tasneem tido sensorang dlm bilik

budak 10 bulan ngah tgk mp4 alif ba ta
ini di waktu pagi, cantik b'pakaian lengkap
tp belom pon masuk kul 12 t/hari dh tnggal pampers ajo...
baju lengan sangkut ni pon mak ngah dia yg bagi,
klu x....langsung xde baju yg xde lengan....

ngeeeee.... nampak x gigi saye 2 batang?
huhu....10 bulan baru ade 2 batang gigi
ok la tu dr xde lgsung kannnn.....hehe


em, hari2 melayan kerenah tasneem amat mnyeronokkan....makan bubur masih berselera skrg seangkatan dgn keaktifan beliau... huhu..... cumanye amat kurang ngn air masak..... atoyai.... pening eden memikiornye...camane nk kasi tasneem jatuh cinta ngn air masak..... apepon mama doakan ank mama terus m'besar ngn cihat n cerdas ye syg.... mmmmuuuaaahhhhsssssss ^_^




 

5 comments:

as ♥ Leenda said...

assalam..
errrr..cm mana nk ckp ehh..
saya ni sll jugak msuk sini bace pasal tasneem ni..hihi..ala2 silent reader..hihi..
tapi tapi kan..boleh tak nk mntk mama tasneem besor kan font dalam entry ni..sbb saya guna Google Chrome, tak tau lah klu pakai mozzilla mcm mana..kecik nk bace kena fokus..hehe..
errrr..kalau tak menyusahkan mama tasneem lah..:)

Mummy Damia said...

memang lebih baik tak ade katil.. sebab risau kite terleka...

damia dah pandai tempat tinggi dia tak anak turun...
tapi sekarang dah 10 bulan lebih dah pandai turun katil bilik mama dia dan sofa kat rumah.... tempat rendai senang lah dia turun...

Ratu Hatiku said...

cutenya... :)

rinduan citarasa said...

ala tomelnya

saat gini mmg kn lebih ambil perhatian lagilah dh pandai kutip atas lantai..

pipi taasnem montelnya

as ♥ Leenda said...

eh, dah besor skit font..mekasih yer mama tasneem..lps ni boleh la bace entry smbil kerut dahi..hihi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...