Wednesday, January 26, 2011

tak ada kerja, cari kerja...

ha...kemaren aku duk landing 1 hari depan laptop...naik kebas bntut aku....tak mau dah aku duk saja2 ja, bila bngun nk p dapur pn rasa fening2 da....lama2 bleh jadi seorg yg pemalas aku nih...n hari ni plak, tak tau la kot2 ada org kata aku buang tebiat ke sebab kt umah mak aku sndiri pn aku xpenah buat...hehe....aku tebas rumput2 tepi umah ni, ish mcm rajin la plak.....tp syok gak....rasa mcm aktif la ckit....sekurang2nya ade jgak keje kn.....tak la aku duk melantak je dlm umah ni....skali-skala amik angin kt luar apa salahnya.....bukan apa, sblum2 ni aku tak penah kuar umah lgsung slagi hubby tak balik kje...hehe...mcm wife mithali plak aku, ye la jemur kain pn dlm umah...so mase mne nk kuar umah, lauk-pauk mentah pn hubby dh bli cmplete dlm ice box....memang takde chance la aku nk kuar umah saje2...tambah2 plak aku bukan jnis suke kuar umah klu srg2......so, mulai esk myb aku akan ade hobi baru....aku nk b'cucuk-tanam....hehe.....em, tanam apa yg ptut je...cthnye pokok lada, kunyit, lngkuas gitu2 je....ok la kn? sementara tak dapat kje lg ni, biar la b'bakti pd tanah dlu...ececeh...hehe (sblum ni tak penah pn b'cucuk-tanam, stakat tlg siram pokok2 yg mak aku tanam ade ler). Hubby aku ni sewa umah teres je, tp umah sewa kami hujung skali...so ade la ckit laman....rugi la klu tak guna kn.....so, mari b'cucuk-tanam....eheeeeee



hmm, tu selonggok rumput yg aku tebas....petang ni ckit la kot aku nk bakar, bg rumput2 tu kering dlu bru senang nk bakar...tanah pn jdi subur....btuL x? (^_^)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...