Monday, January 31, 2011

aktiviti hujung minggu....

mnggu yg lepas2 aku ngn hubby bngun awal hri mnggu coz nk g joging pusing taman...tp mnggu ni, kami bngun awal coz nk tanam pokok pisang...hehe....syok jgk. hr sabtu aku ngn hubby blik sedaka....msuk jln umah mak tu aku tgk ckit punya banyak ank2 pokok pisang baik punya duk atas batas....berderet ko....saja la aku bg sign kt hubby, 'wat blik sepohon tanam kt umah kite ok gak ni'...hehe....apa lg hubby skali wat blik 5 pohon ank pokok pisang emas =)... so, pg kmaren dengan smngatnye aku bngun awl, lepas solat subuh trus goreng bihun....after brkfast, kami pn bkerjasama la....hubby aku tnam pokok pisang, aku plak semai benih biji lada....lpas siap2 tu, hubby meracun rmput lak....
haa...ni ank pokok pisang yg hubby aku tanam...mcm tanam dlm semak la plak, hehe...xlarat aku nk tebas habis wei...xpe, lg 2 3 hari kering la rmput2 skeliling tu coz dh kna penangan racun...


ni plak biji lada yg aku semai tu...dlm bekas tu, biji lada la tu...alamak, mcm main pondok2 la plak....kih3....xpe, hr jumaat ni aku ngn hubby blik dungun...mak aku ckp die dh redy polybag utk aku...bgus la mak aku ni, sokong sgt2 aktiviti aku nk b'cucuk-tanam...racun rmput tu pun mak aku yg bagi.....mak aku kn kje kt jabatan p'tanian...so, ckp je nk ape psal b'cucuk-tanam ni...baja asli pn melambak...ahaha...tp, yg pnting blik dungun nti aku nk cilok pokok lengkuas, kunyit n halia =)....em, ank pokok limau nipis skali...klu ade....ape lg ek....tgk la ape yg ade (^_^)....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...