Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Friday, January 15, 2016

Manjakani atasi cirit-birit

Hmmmm....xabis lagi aku nk citer pasal anak2 yg terkena muntah2 n cirit sampai thaqeef kena warded baru ni...silakan jangan jemu yek :-) 

Al kisahnye kan terjangkit jgk muntah2 n cirit kt aku mlm pertama tdo kt spital ngn thaqeef....lebih 5 kali gak kot aku ulang-alik masuk kuar toilet.....nasib baik toilet sbelah katil je, n thaqeef pon melena.....jiran katil sbelh pon melena jgk (anak kena denggi).....so xde gangguan sgt la aku bertapa dlm toilet mlm tu.....siyes smua isi perut kuar, 0..... nk minum air pon xbrani hoi..... dan2 aku teringat ke manjakani time tu, haha...tetiba kan....  masa 1st muntah aku dh gtau nurse n dia bagi air garam suh aku bancuh minum.....abis sgelas aku minum air garam xsmpai 1 minit dah kuar balik.....huhu..... aku terpikir klu duk kt umah konpem aku akn bancuh air manjakani+ madu n minum..... tp malangnye aku kt spital n botol kapsul manjakani pon xbawak sbb xtau thaqeef kena warded....




So mlm tu xbape boley tido sgt la....memang xslesa perut ni ha.... aku sesangat la risau apa akn jadi pagi esk ni klu kedaan aku brterusan..... kesian kt thaqeef nti takut susu aku brkurang coz xminum air..... 

Tp alhmdllh magiknye pagi tu aku xde muntah2 n cirit....cuma perut sgt2 xslesa n slera makan memang kelaut.....juz alas ngn bubur nasi thaqeef yg spital bagi je pastu minum air suam....alhmdllah jgk mampu melayan thaqeef ygckit aktif sbb 2nd day dia dh xdemam.....uih, semput jgk la melayan dia dgn keadaan aku yg xbape nk kuat lg..... yg en.hubby kt umah melepet terus, lepas amik kaklong tasneem kt tadika terus balik n tdo katanye....kesian kaklong main sensorang n mkn pon apa yg ada je dlm peti ais tu....huhu

Petang tu hubby gagahkan jgk dtg amik aku n thaqeef kt spital coz aku mintak nk kuar.... balik umah mlm tu terus aku telan KAPSUL MANJAKANI.... alhmdllah dgn izin Allah esoknye aku dh ok xde rasa pape dh perut, boleh minum air 0 bnyak2.... cuaca panas memang dahaga.... boleh uruskan keje umah n anak2....alhmdllah sgt2..... aku ada jgk suruh hubby minum air manjakani+madu....tp dia xnk....eh, jgn xthu org lelaki pon boleh telan manjakani di saat memerlukan spt cirit n buasir..... sbb manjakani akn melancarkan sistem penghadaman baik wanita atau lelaki.....tp lelaki boleh amik ketika perlu shja yek....

Kapsul manjakani, cirit-birit, cirit,
Cuma kt anak2 aku xsempat nk mandikan diorg dgn
Air campuran serbuk manjakani
Sgt kalut time diorg muntah2 hoi...lupa abis petua pemuda...

Klu anak2 demam/demam kuning uols campur je serbuk manjakani dlm air mandian diorg....
In shaa Allah manjakani juga mampu melegakan demam anak2

Tak susah nk dapatkan KAPSUL & SERBUK MANJAKANI
Dapatkan aje dr pengedar yg berdaftar...


Sms/whatsapp: 019 513 8283 (puan ina)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...