Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Thursday, January 14, 2016

Ku sangka tiada keputihan

Aku nak share sumthing yg rasanye kebnyakkan wanita alami perkara ni....dan ini adalah dari pengalaman aku sendiri, huhu.....2 3 hari dah duk pikir ni nak share ke x....segan sebenaqnye....huuuuu.....tapi pikir2 balik xsalah brkongsi kot.... bukan share benda xbaik, tp perkara yg boleh memberi kesihatan pd wanita2 di luar sana....in shaa Allah....


Ok, lets start....hehe.....aku sbenarnye dh masuk stahun lebih consume KAPSUL MANJAKANI secara konsisten tanpa putus bekalan....ada la terskip shari dua kadang2 tu tp jarang la kot skip2.....so, diri ini sgt konpidem yg aku bebas dr keputihan....ok, tipu, myb ada la ckit2 yg normal....nk hilangkan terus cam mustahil la kan, ye la zaman skrg ni mcm2 makanan ada n semua main bedal je nk rasa...so faktor pemakanan yg menyebabkan keputihan susah nk lenyap....bila kita amik sebarang produk untuk hilangkan keputihan kemungkinan ia hanya akan mengurangkan saja, bukan melenyapkan terus keputihan itewww.....kan3.....biasa camtu la.... lain la klu uols jenis berpantang betul2 jaga makan minum xde makan yg ngarut2 ke, ais smua2 tu....wah, tabik double spring klu ada lg....hehe


Er....uols penah dgr x insert manjakani kot bawah nk bagi ketat faraj/nk bagi hilang keputihan? Penah x....penah x...? Smpai ada yg kata kluar mcm fucuk la lepas insert.....hoho.... pes time aku baca pasal insert2 ni siyes kedengaran sgt ngeri n aku jamin aku xkan penah lakukan insert2 itewww......huhu....bagi org yg xbiasa mcm aku siyes kedengaran ngeri kan? Org dh biasa, apedehal.....hehe

Taaappiiiii.....1 hari, ntah camana....tergerak n terdetik hati kecilku kononnye nak buat surprise kt en.suami.... kebetulan botol serbuk manjakani memang dh ada dlm bilik mandi coz aku guna utk cuci muka hari2....pikir2 balik sakit ke insert? Xkan kot....so, tuang ckit serbuk manjakani ats tapak tgn n titis air then gentel2.....mula tu cam acah2 je nk insert...skali masuk weh...siyes xde rasa pape, pastu aku buat kje cam biasa la dln umah pi mai pi mai memang xduk diam....

Keputihan, manjakani, serbuk manjakani, insert,
Camni ler ghopenye bila serbuk manjakani
digentel2.....klu nk kecikkan lg boley, nk besarkan lg pon boleyyyyy....ikut memasing citarasa ler....
Letak je kt pintu faraj n tolak masuk smpai abis 1 jari....
Dun wori, benda alah ni akn kuar sndiri brsama sisa2 yg bertempel di dinding faraj bhgian dlm....

Ok, meh sambung stori yg aku nk share yek....
Niat asal aku insert sbenrnye nk wat surprise kt en.hubby kan.... jadinye hari jumaat baru2 ni la aku insert, 2 3 jam lepas tu kite akn rasa kt pintu faraj tu mcm kesat2 je...so, aku abaikan....ada la rasa ngilu2 ckit....tp xde pape, btul.... then mlm tu kan kaklong terkena muntah2 demam....melarat plak smpai ke thaqeef membawa ke spital n warded bagai kan....haaa....masa kt spital ni la aku rasa kt pintu faraj makin kesat2 time dlm toilet...eh, skali boleh tarik2...rupanye sisa2 keputihan dh jadi mcm kerak susu ala2 fucuk tu la....so aku bersihkan, xbbyak...ckit je.....igtkn dh abis.... skali bila balik umah aku duk rasa lagi kesat2, then amik cermin utk pastikan....skali tgk penuh kt pintu faraj depa nk kluaq xbleh sbb sangkut pintunye sempit...huhu....so kite kena la tarik2 bagi keluar smua....siyes aku pecaya dah yg kata kluar mcm fucuk2 tu ha....mcm tu la....tapi aku alhmdllah ckit je, keputihan normal.....n sgt lega bila dh kuarkn smua tu....rasa ringan n lebih yakin..... jadinye, since aku dh tahu cara ni konpem aku akan amalkan seminggu skali utk bersihkan bhgian dlm tut.....siyes uols patut cuba, kita xthu brapa lama dh sisa2 tu bertempel kt dinding faraj....sisa2 ni la yg berkemungkinan mnyebabkn keintiman kite berbau....


Aku hrap perkongsian aku ni dipandang secara positive ye utk kepentingan dalaman wanita2....bukan perkara menjijikkan, tp aku yakin kebnyakkan wanita zamn fesbuk, insta, wassap, wechat, bla bla bla memang mengalami keputihan xbnyak pon ckit..... iyee, skrg bnyak je produk utk hilangkan keputihan....tp yakin ke akn hilang 100%? Klu berkurang tu mungkin la kot...

Serbuk manjakani, insert, keputihan, manjakani,
Serbuk manjakani yg dh dibotolkan
Siyes mudah utk kegunaan...juz tuang2 cam bedak je
 Rm30 sbotol utk 35g
Memang tahan lama...

Berminat sms/whatsapp: 019 513 8283

Jom like page fb: Rozina Health Care untuk daptkn banyk lg tips kesihatan...in shaa Allah....

Klu aku xyakin aku xkan share ngn uols....
Alhmdllah.... smoga memberi manfaat pd kite smua kaum wanita...


  

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...