Saturday, October 31, 2015

Manjakani

                                                     Sticky post entri...


Sape yg tak kenal manjakani? angkat tangan....hehe.. 

kebiasaannya anak2 dara jarang kenal buah manjakani, tak kata kt orang la, aku dulu2 time anak dara pon rasanye langsung tak kenal buah manjakani...mak plak xde sebab kot klu nak brcerita pasal manjakani ni kat aku... sampai la aku dah kawen, pegnen, gugur... pon tak kenal lagi buah manjakani....setahun kemudian ada rezeki lagi aku pegnen, bersalin n 1st time berpantang...mesti la bnyak google utk cari maklumat kan.....

tapi....sekarang aku dah ada anak 2 org, barula aku betul2 kenal apa itu buah manjakani, apa kegunaannya, khasiat2nya....sampai la aku terjatuh hati sepenuhnya dgn buah manjakani ni...

Manjakani adalah buah ajaib juga dikenali sebagai herba anugerah yg dicipta Allah utk kaum wanita...terlalu banyak khasiatnya utk menjadikan wanita kekal bak perawan walaupon sudah berkahwin n mempunyai anak....

Manjakani bukanlah 1 penemuan baru, tapi sebenarnye dah berkurun sejak zaman nenek-moyang kita lagi penggunaannya dlm perubatan khususnya utk wanita2 yg baru lepas bersalin sama ada bersalin normal, pembedahan, ataupon yg mengalami keguguran... sgt2 bagus utk memulihkan luka di dalam & di luar rahim seterusnya menyihat dan mnyuburkan rahim...

Apa rasa manjakani ni? hoho...nama pon herba, opkos la pahit yg amat...hehe org moden skrg memang brmusuh la rasa pahit kan...? sape sanggup telan hoi... melainkan mereka yg brjiwa kental je mampu telan...itupon mungkin dicampur dgn madu, jus, atau bla bla bla....

tetapi....jgn risau....klu masih ada yg ingin mengamalkan manjakani mcm aku, cubalah Kapsul Manjakani...aku gerenti kapsul memang paling mudah utk kita amalkan sebab xde rasa apa pon...n yg penting khasiatnya tetap terserat n tersejat dlm badan kita....

   

iyeee....aku sendiri dah amalkan kapsul manjakani ni hampir setahun dh....lepas habis pantang, dekat2 thaqeef nk masuk 3 bulan camtu aku dah start makan....bukan susah pon, telan je...semudah abc....hehe....susu aku makin meriah2....langsung xpanas n langsung xde effect pd thaqeef.... ye la, aku juz amalkan manjakani tulen tanpa campuran 100% asli....sebab tu ianye tak panas, dan sgt2 sesuai utk ibu2 yg mnyusu....takkan ada effect pd baby, susu brtambah meriah...

Disebabkan khasiat2 manjakani ni la aku sendiri telah jatuh cinta dan menjual produk istimewa ni sebagai rahsia wanita utk menambat hati suami.... dalam erti kata lain produk istimewa sebagai rahsia memikat suami....haaaa....tak teringin ke nk mencuba?? aku sgt2 yakin dengan kapsul manjakani ni, dats y aku sharing...kerana aku sendiri yg mengalami kesan2 kebaikkan dr buah ajaib ni....


in shaa Allah di lain entri aku akn kongsikan dengan lebih jelas lagi khasiat yg terkandung dlm buah manjakani yg wajib kita semua tahu....bukan terhad kepada kaum wanita saje, bahkan untuk kaum lelaki jgk....hoho, jangan terkejut kay....kerana lelaki jgk boleh gunakan manjakani untuk merawat buasir.....haaaa....jgn tak percaya...


Takpe...sebarang pertanyaan untuk mendapatkan Kapsul Manjakani boleh sms/whatsapp terus ke 019 513 8283...

 

Tuesday, October 27, 2015

Happy Holiday

Kemaren menempuh perjalanan yg jauh....hubby dpt cuti seminggu utk abiskan cuti tahunan, so apa lagi...moh ler balik ganu kiter.... kul 5.30 pg dh gerak, hangkut thaqeef n kaklong yg tgh melena....xyah mandi bagai, kang brperang plak...huhu.... plan nk gerak kul 4 pg, biar smpai awal ckit....kemas itu kemas ini, masak bubur nasi lg kekdahnye, dkat2 nk subuh bru gerak....singgah smyg subuh kt masjid ...... pastu smbung gerak lg, ngam2 dh cerah singgah brkfast kt restoren kari kepala ikan salim kt Grik......


Perjalanan dr sg.petani ke dungun amik masa 7 8 jam dgn kids hokay....hoho....thaqeef plak duk dlm kete mcm duk dlm umah dia, melilau...aktif bagai...aku duk depan ngn tukar ngn kaklong yg duk blakang....bimbang kot2 cik thaqeef tertolak gear ke hape...laju je tgn kecik dia, aku plak kadang2 teralik xsedar....so terpaksa duk blakang ngn dia....xpenah2 duk bhagian blakang ngn ank....huhu

Dlam kete dh mcm tokang pecah
Aku pon dh tingtong coz mlm dh tdo lewat packing baju bagai
Pg bngun awal lak....huk2
Tp ok jer...nk balik ganu punya pasal
Apa pon no hal....ngeeee

Kaklong jdi pembatu papa lak
Duk depan

Aktif....
Mampu tgk je ler

Tp akhirnye....
Tertewas jugek....fuhh

                                  Alhmdulillah....w/pon skejap
                                    Sempat jgk la mama lelap mata jgk
                                   Kul 1 lebih camtu sampai kt teratak bonda
                                  Alhmdllah....

So, hri ni moh ler kite jenjalan cari pasal...ngeh3...
Sempat lg up n3...cik thaqeef mentido ni, sempat la sat.....hehe









Sunday, October 25, 2015

Thaqeef 11 bulan ++

Dah lama aku xupdate pasal hero kecik....sori thaqeef syg, mama xsempat la...

Skrg thaqeef dh msuk 11 bulan lebih, ckit lagi nk stahun dh...kejappp je nk stahun dh hero kecik aku ni.... perkembangan terbaru, thaqeef dh bleh jalan 2 3 tapak....suka panjat2, panjat sofa, panjat katil, panjat kerusi....hoooo....sdikit mencabar stamina mama dia... dh la laju aje panjatnye....kadang smpai menjerit2 aku takut dia jatuh....n penah gak la jatuh, xsah la xpenah jatuh kan....fuh.... gigi plak ngam2 masuk 11 bulan tumbuh gigi ats, pastu 2 3 hari palk tumbuh gigi bawah....so, kejanye nk menempek je ngn mama....bukan baru nk menempek, tp sejak 2 3 bulan sblom ni lg...aduss...heran la aku, kadang ngn papa dia pon xmo....mama jgk.... so, agak penat ckit tiap kali nk memasak sambil dukung dia, buat itu sambil dukung, buat ini sambil dukung....arggghhhh.....tgk la tulang mama awk ni thaqeef besaq mana....tp alhmdllah sgt coz kesihatan thaqeef sgt2 memuaskan....tumbuh gigi pon rilek je xde demam bagai..... kaklong dlu mula2ntumbuh gigi sempat la jgk mendemam.....btul la, lain ank lain perkbangannye....beza sgt2 hokay ank boy n ank gurl.....

1 lagi hobi thaqeef suka mngemas....aku tiap2 ptg selalu je maraton kemas umah, dekat2 papa beliau nk balik....fuh...

Ni pot biasa la ngemas2
Rak buku
Dh ada kulit buku yg copeng2
Bekat gigitan beliau....huk2

Tp bila senyum sengih camni
Otomatik cair je jiwa aku
Aduhai anak.....huuuu

   Kaklong plak biasa la, bnyak mengalah
Kesian jgk coz aku skrg xsempat nk buat aktiviti ngn kaklong
Sampai kadang2 kaklong pon naik tuntrum
Ye la, asyik main srg2 je
Kesian hokay, tp aku xde pilihan
Thaqeef asyik la nk brtempek
Nk buat aktiviti pon kadang adknye kacau
Klu biar kang, haru biru plak...

Hari2 bnyak aku melayan kaklong main bola n main badminton je dlm umah...thaqeef ckup suka tgk aku n kaklong lari2,
Lompat2 kejar bola ....eh, main dlm umah k...bukan luar umah

Sabarlah kaklong, thn depan kaklong nk p school dh
Nti mama n thaqeef mesti rindu nk main ngn awk
Drama plak......huhu

Camana pon...mama harap ank2 mama membesar chat jadi ank yg soleh n solehah yek....

Nti kita sambung lagi story pasal kaklong n thaqeef....

Friday, October 16, 2015

Kentang goreng rangup...

Kt umah aku slalu je ade stok ubi kentang...kadang smpai kecut2 coz xguna sgt....aku reti masukkan dlm sup je, kadang2 kari...tp tu la, kadang2 xsempat nk guna dh kecut...dh lain ropenye....membazir... 


Penah la konon2 wat krepek kt kaklong...tapinye xrangup n berminyak2...mana la anak aku nk mkn oi...mamanye sndiri pon xlalu nk makan kan?...


Tapi...baru2 ni trjumpa resepi kentang goreng kt fb, kbtulan stok ubi kentang memang ada dlm peti...so, try la buat kot menjadi kannn....hasilnye,

Tadaaa....
Siyes rangup cam krepek ubi kayu
Sedap....n xbrminyak pon
Kaklong opkos la suka mkn....
Pasni boleh goreng lg la....
Xckup ni, wat 3 biji jek...huhu

Meh nk share cara2nya....

3 biji ubi kentang
2 sb cuka
500ml air
Minyak utk mggoreng

Kupas ubi n sagat guna pngupas buah...err, sagat je la nipis2 cam krepek tu kan.... pastu didihkan air+cuka, masukkan ubi dlm 3 mnit je.... then basuh n tos ubi tu....pastu goreng la smpai garing2.... bleh tambah perencah maggi kari.... aku xletak coz buat utk kaklong, rasa lemak2 dh sedap.... cuba la...xyah beli potato chip dah kannn....hehe


Saturday, October 3, 2015

Jamu manjakani tulen...

Hmmm...ri ni aku rasa nk share ckit jamu yg aku amalkan lepas brsalinkan thaqeef.... dlu2 xminat jamu coz dlm mind dh set jamu is pahit....ye la, dlu2 xpenah beranak....body ok lagi xde skru yg longgar kannn.... eh, tp seingat aku rasanye aku ada beli jamu mak dara kot lepas keguguran dlu...tp xabes pon mkn w/pon kapsul je...kapsul kan senang telan je xde rasa apapon...tu pon xabes jgk coz aku xde rasa kesan apa...ye la, xbranak lg time tu so xde la nampak kesan apa....

Pastu lepas brsalinkan kaklong tasneem aku xde amal apa2 jamu jgk....hmmm, rasa cam body mantap lg kot time tu....huhu...tp lepas brsalinkan thaqeef baru la aku rasa body bnyak yg longgar...plus plak umur dh masuk 3 series.... dlm pantang sgt la down, ye la brsalin czer so xleh nk mngurut awal2 n aku plak cetek ilmu xtahu czer pon bleh pkai bengkung.....arrrggggghh.... xde la ngadu kt sesapa, ngadu kt mak aku je ler.... pastu mak aku suh mkn jamu...aku xbrani takut ank panas, bf kannn.... so dlm pantang juz amalkan set brpantang salindah homoephaty jee... sampai la dekat2 nk abes pantang aku cari bidan utk urut lepas brsalin.... czer bleh urut lepas 30 hari yek.... tp bidan yg dekat ngn umah aku ni duty dia penuh...tiap2 hari ada customer...hoho...tu yg aku trpaksa tnggu turn dkat2 nk abes pantang baru dpt mngurut.... sedey.... tp ok la dpt jgk mngurut 3 hari brturut3....syok gile org uli badan kite kan?? Hilang rasa lenguh2 badan.... kebetulan plak budan ni ada jual jamu kacip patimah...katanye sesuai je utk org lepas brsalin n yg mnyusu pon boleh telan jgk...xde effect kt ank, so aku try alhmdllah serasi....aku abeskan sbotol, katanye elok jgk utk kempiskan perut coz aku kan xbrbengkung....tp perut aku idok pon kempis jgk...huk2....tp ok la jamu ni utk kecutkan rahim n utk proses pemulihan dlaman jgk kan.... dh abis sbotol tu aku xde sambung dh, pastu mak aku sruh cari jamu manjakani plak utk aku amalkan.... time tu aku pon masih lg rasa kelonggaran bagai badan ni...down tu ada lg....alhmdllah aku dpertemukan ngn jamu manjakani tulen...jenis kapsul....so senang telan ajo.. mula2 amalkan jamu ni hubby aku yg perasan dlu...coz dia tahu aku amik manjakani lepas 'bersama' dia tanya nape ketat yang? sebab u makan jamu tu ke? Awww....meleret senyum aku....hoho... terasa ada keyakinan ckit dlm diri ni.... xde rasa kelonggaran dh, xde kering2 dh... bila kita ada keyakinan, otomatik semangat dlm diri tu ada... melayan kerenah ank2 yg masih kecik pon xde kesemputan sgt....susu alhmdllah meriah, maklumlah bf ank boy, kjap2 nk nenen...jap nk nenen...hehe... langsung xde effect apa pon kt thaqeef, so smpai skrg la aku mkn jamu manjakani ni...thaqeef dh masuk 10 bulan lebih... penah hari tu aku tanya hubby, yang...u rasa ketat ke, longgar ke, biasa2 je yang? coz lama dh xtanya camana 'performance' aku kannn...alhmdllah hubby aku kata 'ok, ketat....tq syg'....heeee, wife mana xmeleret senyum bila hubby menghargai kita kannn....

Penah jgk la aku skip mkn jamu manjakani ni dlm seminggu kot coz aku baru consume produk kecantikkan Ephyra...so aku igt xmkn jamu xpe dh kot.... tp aku rasa mcm lopong plak bila xmkn jamu, body mcm xkemas n xmantap.... makanye, w/pon aku consume Ephyra, jamu manjakani tetap aku mkn jgk.... alhmdllah ok je bila gabung produk kecantikkan n kesihatan ngn jamu manjakani ni....

Bnyak sebenarnye kelebihan manjakani utk kaum wanita ni..meh aku tempek ckit dr cik gugel ek:

Berikut adalah antara kegunaan manjakani dalam perubatan:-
- Awet Muda : Antioksidan dalam manjakani boleh melambatkan proses penuaan sel.
- Pencegahan Kencing Manis : Asid galik boleh mencegah kencing manis dan lelah.
- Pencegahan barah payudara dan rahim : Antioksidan dalam manjakani boleh mencegah barah buah dada 
dan barah rahim.
- Pencegahan bau yang tidak diingini : Oleh kerana manjakani bersifat astringen, ia boleh membasmi bakteria dan kuman yang mengakibatkan bau yang tidak selesa pada faraj.
- Merawat otot-otot di dalam faraj : Tannin yang terdapat di dalam manjakani mempunyai sifat menegangkan semula otot-otot dalam faraj dan menyebabkan faraj menjadi sempit semula.
- Mengawal lendir dan lelehan faraj : Astringen juga mampu menyerap segala lendir dan lelehan pada faraj yang boleh menyebabkan bau yang tidak selesa.
- Membersihkan lelehan haid dan nifas : Astringen juga mampu menyerap lebihan darah haid dan nifas.
- Mengecutkan semula tisu-tisu : Astringen juga mengecutkan semula tisu-tisu di dalam faraj terutamanya selepas bersalin.
- Menegangkan dan mencantikkan kulit : Astringen dalam manjakani boleh mencantikkan kulit dan mencegah jerawat.
- Mata yang sihat : Astringen terbukti dapat memberikan penglihatan yang jelas kerana ia mengecutkan tisu-tisu pada mata.
- Rawatan payudara : Oleh kerana manjakani mempunyai sifat-sifat menegangkan kembali otot-otot, maka amalan meminum minuman bermanjakani dapat memperbaiki payu dara yang telah hilang kekenyalannya.
- Gigi dan tulang : Kalsium dalam manjakani boleh membantu menguatkan gigi dan tulang.
- Mulut : Astringen dalam manjakani mengekalkan kebersihan mulut.
- Kulit kering dan berminyak : Astringen juga dapat mengawal kulit kering dan berminyak.
- Perawatan kronik ulser : Amalan meminum minuman manjakani juga boleh merawat kronik ulser.
- Pelbagai khasiat makanan : Disebabkan manjakani mempunyai serat makanan ia dapat melawaskan pembuangan air besar. Vitamin dan zat galian serta karbohidrat dan protein boleh memupuk kesihatan.

Aku juz share apa yg baik n brguna utk kita kaum wanita.... menjaga diri utk kerohanian rumahtangga....wajiblah kan ^___^
Iye, aku tahu susah nk cari manjakani.....tp xsusah jgk coz bnyak je org jual on9 skrg ni kan.... taip je manjakani kt cik gugel, xlarat nk baca bnyak sgt kan? Fb, insta pon melambak org jual....

Klu nk beli ngn aku pon boley, xde hal....benda baik n brguna, coz aku dh merasa kehebatan manjakani....dats y aku share... sharing is luving right??? Haha....panjang dh kot aku duk potpet.... klu nak wassap je aku 0195138283, sbotol rm30 ajo...ada 50 biji....










      

KAPSUL MANJAKANI mama_tasneem

Alhamdulillah....aku dberi kesempatan utk brkongsi manfaat n khasiat buah manjakani dgn uols smua n rakan taulan....

Buah manjakani adalah buah ajaib ciptaan Allah untuk kaum hawa.... herba anugerah ni merupakan herba tradisional yang cukup terkenal n sinonim dgn keupayaannye merawat 1001 masalah yg dihadapi wanita.... aku sendiri sbgai testimoni, bukan baru sbulan dua, tp dh berbulan2 aku amalkan mkn kapsul manjakani ni...nk masuk 10 bulan dh kot, since abis pantang mak aku sruh cari manjakani sbagai suplemen harian.... alhmdllah sbgai ank taat yg menurut perintah n smpai la skrg dh jatuh cinta ngn khasiat2 manjakani.....memang terbaik, n sgt2 digalakkan pada ibu2 yg baru lepas bersalin.... manjakani mampu merawat luka dalam n luar rahim....ia juga mampu memeriahkan susu badan n dun wory, xde effect lgsung kt baby....klu ada pon, kulit baby akan makin gebu-gebas....in shaa Allah....

Horaipe...xsmua org moden skrg mampu telan manjakani yg pahit tahap xthu nk cakap tu...so, kt cni meh la aku memperkenalkan kapsul manjakani mama_tasneem brand aku sndiri untuk uols cuba...aku yakin dgn herba anugerah ni, so aku share ngn uols smua....100% asli buah manjakni xde sbarang campuran....klu campur2 aku takut akn jadi panas....kesian la kt ank klu panas kan??

RM30 sebotol, 50 biji
Bentuk kapsul...so, semudah abc...telan je
Gerenti xkan rasa pahit
Khasit tetap dapat...

Banyak lagi khasiatnye
Ini adalah sebahagian aje....


Ada yg berminat nk jadi ejen?
Boleh sms/whatsapp aku sndiri : 019 513 8283
Smoga usaha aku dpt membatu wanita2 d luar sana
Dan, smoga usaha aku juga dberkati Allah swt hendaknye
Aameeenn.....


.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...