Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Sunday, October 25, 2015

Thaqeef 11 bulan ++

Dah lama aku xupdate pasal hero kecik....sori thaqeef syg, mama xsempat la...

Skrg thaqeef dh msuk 11 bulan lebih, ckit lagi nk stahun dh...kejappp je nk stahun dh hero kecik aku ni.... perkembangan terbaru, thaqeef dh bleh jalan 2 3 tapak....suka panjat2, panjat sofa, panjat katil, panjat kerusi....hoooo....sdikit mencabar stamina mama dia... dh la laju aje panjatnye....kadang smpai menjerit2 aku takut dia jatuh....n penah gak la jatuh, xsah la xpenah jatuh kan....fuh.... gigi plak ngam2 masuk 11 bulan tumbuh gigi ats, pastu 2 3 hari palk tumbuh gigi bawah....so, kejanye nk menempek je ngn mama....bukan baru nk menempek, tp sejak 2 3 bulan sblom ni lg...aduss...heran la aku, kadang ngn papa dia pon xmo....mama jgk.... so, agak penat ckit tiap kali nk memasak sambil dukung dia, buat itu sambil dukung, buat ini sambil dukung....arggghhhh.....tgk la tulang mama awk ni thaqeef besaq mana....tp alhmdllah sgt coz kesihatan thaqeef sgt2 memuaskan....tumbuh gigi pon rilek je xde demam bagai..... kaklong dlu mula2ntumbuh gigi sempat la jgk mendemam.....btul la, lain ank lain perkbangannye....beza sgt2 hokay ank boy n ank gurl.....

1 lagi hobi thaqeef suka mngemas....aku tiap2 ptg selalu je maraton kemas umah, dekat2 papa beliau nk balik....fuh...

Ni pot biasa la ngemas2
Rak buku
Dh ada kulit buku yg copeng2
Bekat gigitan beliau....huk2

Tp bila senyum sengih camni
Otomatik cair je jiwa aku
Aduhai anak.....huuuu

   Kaklong plak biasa la, bnyak mengalah
Kesian jgk coz aku skrg xsempat nk buat aktiviti ngn kaklong
Sampai kadang2 kaklong pon naik tuntrum
Ye la, asyik main srg2 je
Kesian hokay, tp aku xde pilihan
Thaqeef asyik la nk brtempek
Nk buat aktiviti pon kadang adknye kacau
Klu biar kang, haru biru plak...

Hari2 bnyak aku melayan kaklong main bola n main badminton je dlm umah...thaqeef ckup suka tgk aku n kaklong lari2,
Lompat2 kejar bola ....eh, main dlm umah k...bukan luar umah

Sabarlah kaklong, thn depan kaklong nk p school dh
Nti mama n thaqeef mesti rindu nk main ngn awk
Drama plak......huhu

Camana pon...mama harap ank2 mama membesar chat jadi ank yg soleh n solehah yek....

Nti kita sambung lagi story pasal kaklong n thaqeef....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...