Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Monday, June 23, 2014

19 week oredy....

Asyik stori pasal kakLong je kan....cian baby yg srg lg ni....meh la mama update ckit pasal baby ek.... Ekceli baby dh masuk 19 minggu kemaren, so ri ni jadi 19 minggu 1 hari...hehe....dh besar ni, mama mcm dh rasa tendangan2 lembut baby ^_^ alhamdulillah kemaren p Wisma Perbidanan n Pakar sakit puan check up n scan baby chat walafiat....yg paling bez baby xde malu2 kt mama papa n kakLong tunjuk c anu baby tu....hehe....wah, sonok berganda mama n papa....kakLong xtau pape, tahu takut kt dktor je...hehu...jgn mrah kakLong....

Cuma tekanan darah aku je rendah sgt...90/44... Dktor kata its ok, better darah rendah dr darah tinggi, cuma klu nk pegi mana2 jgn brdiri lama2....xpon, gerak2an kaki tu utk elakkan black out...kot la kan...huhu....nti dekat2 nk due dun worry tekanan darah akn naik ckit2, ini cuma utk permulaan dktor kata...itu biasa....lega la ckit dktor pandai amik hati patient ni kan....hehe...minggu depan kita umat Islam dh nk smbut Ramadhan yg Mulia...sgt xsabar nk menjalani n merasai ibadah di bulan Ramdhan dgn berbadan 2, opkos la pahala berganda2 kan? Jgn lepaskan peluang weh....igt senang ke nk puasa time pegnen....in shaa Allah dapat la aku kumpul pahala bnyak2 klu diberi peluang ^_^

Em, hari ahad mnggu lepas aku check up kt KK timbang berat aku 45.6, kemaren plak timbang berat dh jadi 46.7....konpius jgk sbenarnye, adakah berat aku memang btul2 naik, @pon mesin timbang mereka yg berlainan....huhu....ape2 je la....sonok time pegnen ni, berat badan senang naik....klu xpegnen berjanggut la aku nk naikkan berat badan hatta makan berguni2 stiap hari....haha...tipu btul mkn berguni2....tp siyes aku memang jenis mkn bnyak brbanding en.hubby....tp badan memang susah nk naik....yg en.hubby plak mkn ikut kperluan, tp badan klu xkontrol memang cpt bulat....tp syukur jgk begini, xsusah nk jaga....berat badan xideal pon xpe yg penting jgn terlebih....susah nk cari saiz baju nti....

Errr....apa lg yek nk stori pasal baby ni...hb aku stakat ni alhmdulillah jgk xkacau...11 ke atas lg, kena maintain tu...mls aku nk kena amik darah bagai....tiap2 hari mkn sayur, nasib baik jenis suka mkn sayur...mekaseh bebnyak kt mak yg ajar aku mkn sayur dr kecik....sgala jenis sayur aku mkn termasuk peria yg pahit itu....alhmdulillah....hope anak2 mama pon suka mkn sayur jgk mcm mama yek....makanan berkhasiat xrugi pon telan...

Stakat ni dlu kot, nti ade prkembangn baru mama sambung lg ye baby.....xsabar nk jumpa kamu sayang....hari2 kakLong cium tummy mama...sayang btul kt baby siap ckp baby wangi.....hehe



5 comments:

Unknown said...

wah...best dh tau gender...daku esok baru nk g skodeng adik baby...dh 28 week dh minggu ni...berdebor je rasa...hehe

Baiduri said...

Hehe....hope adik baby xmalu2 la nk show off yek....

Zana Adieyza said...

semoga dipermudahkan sehingga saat nak bersalin nnti yer dear.. :)

Baiduri said...

In shaa Allah....ameennn....tq zana ^_^

LYAfrina said...

smoga baik2 aje ibu & anak ye,,

salam ramadhan dari Lya ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...