Thursday, April 10, 2014

Trimester pertama...

Alhmdulillah dh pon masuk 2 bulan kandungan aku yg ke-2 ni...kali ni sgt2 berbeza ngn yg pertama dlu...mcm xmngandung pon ade, eh tipu....ade jgk simptom2 yg sama tp alhmdulillah kali ni aku boley mkan apa aje di awal kandungan....klu dlu nak telan nasi pon mnangis kot...serba xkena dlu...lapar tp xleh nk makan.... Yg 2nd ni, ko lapar n ko nk mkan apa?cakap je....sume boley telan tolak batu ngn kayu je....alhmdllah.... Alahan memang xde lgsung kot, cuma cepat penat, cepat lapar, xslesa perut ckit2 gitu je la...bangun pagi dh boley buat rutin harian, klu dlu bngun pg lpas break1st ckit kedebum tido balik smpai t/hari....cumanye skrg aku tido ptg je la kadang2, sian tasneem...huhu...aku xsuka tido waktu ptg....sgt xsuka.....tp klu dh tahap xleh nk elak, nk wat camano...huuuu

Tasneem pon skrg peel dia cam berubah....mcm dh boley agak yg dia nk dapat adik... Dlu baik budaknye, tp skrg sensitip kemain.... Pastu takut ngn hujan plak tu, heran aku....aku xpenah takutkan dia ngn apa2 pon.... So, skrg papa dia slalu usik dia ngn hujan...nampak cam brgurau takutkan anak tp aku xsuka....nti smpai besar budak tu takut.... So, nk psiko balik la kt tasneem xyah takut hujan....Allah yg buat hujan, so takutkan Allah saje....

Hari isnin baru ni p kinik pakar cek baby....alhmdulillah scan dh nampak kantung n denyut jantungnye....nampak comey je...nampak cute je.....hehe.... Jadinye mnggu depan dh boley bukak buku merah kot....insyAllah...


Ini benda alah yg pertama aku tingin nk makan
Tp masa dpt mkan ni aku xtau lg yg aku pegnen
Klu dlu time pegnenkan tasneem aku takut nk mkan ni
Klu boley nk mkn yg brkhasiat je utk ank dlm kandungan
Tp klu mai tingin nk mkn benda mngarut blasah jgk....cth:megi
Ini pic dr en.gugel
Benda 2nd nk mkn is cLoud9
Sbungkus hubby aku bli....haha

Dlu2 xde kot rasa nk mkn benda ni...
Stakat makan asam boi tu ade la...
Tp kali ni mkn mcm btul2 org pegnen kan?
Dlu aku bnyak pantang....skrg....errr.....

Ko tgk...aku mkn srg2 ni....
Kbetulan balik umah mak aku kt ganu
Bergayut kot buah ni kt pokok
Rugi tgk saje....hehe

Yg ni pon sempat jgk aku buat pagi tdi...
Niat hati dh lama nk blajar buat nasi dagang
Dh lama aku xmerasa nasi dagang yg btul2 rasa nasi dagang weh
Balik ganu bru ni pon suh mak aku bli nasi dagang, hampeh je rasanye
Yg aku buat ni pon xde la power sgt rasanye....tp sedap ckit dr yg mak aku bli tu...huhu
Puas ati mkan siap tambah....heeee


Hope kesihatan aku trus baik la sepanjang pregnancy yg ke-2 ni
Kesian kt tasneem klu aku xsihat
kena jaga emosi dia btul2 smpai adik dia kuar.....
Aku nak dia sayang kt adik dia....xnak marah2 coz adik amik tempat dia nti....
Hai la tasneem, mama tahu awak anak yg baik....
Nti adik kuar leh main ngn adik kannn...


 

3 comments:

Nurul Aziz said...

waaa bestnya! pregnant lagi.. :) tasnenem jadi kakak yang baik ye, jangan susah kan mama.. :D

Mila Ahmad said...

eh eh kemain sedap makanan tu semua tau.terliur!

Baiduri said...

Nurul Aziz: alhamdulillah....hehe

Mila Ahmad: skrg musim mempelam, memang sdap mkn ngn cicah...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...