Monday, February 10, 2014

Progres Renovation

Ok, akhir2 ni hari minggu aku ngn tasneem hnya duk umah je...habis2 pon balik umah MIL je kjap, hubby aku plak bnyak habiskan masa dia kt umah baru kami yg tgh duk renovate skrg ni....so, aku xde modal sgt nk berceloteh...apa kate aku kongsikan ckit progres umah baru kami tu....huhu....

Xde la renovate meriah bagai, cumanye extend bahagian dapur je ckit...er, pastu expand bilik utama n ruang tamu je ckit....tu je la, ikut bajet yg ade....huuuu

Dan, utk stakat hari ini...

Dah start pasang kitchen cabinet....alhmdllah
Er, tp pasang yg bahagian bawah dlu ler...
Atas blom lg coz xcukup bajet.....huhu....kering dh oi....



Ok, ni pandangan dapur aku dr ruang family kami
Asalnye plan nk buat penghalang utk pisahkan dapur ngn ruang family
Tp memandangkan master bedroom dh expand
so, ruang nk masuk dapur dr ruang tamu dh kecik ckit
kansel la plan nk wat penghadang tu coz dapur dh 
xkelihatan dr ruang tamu lg dah....hehe
Ok jgk kan, boley la aku masak sambil2 tgk tv...jgn hangit sudey...
Er, kiranye ruang family kami besebelahan ngn dining area la gitu...

Ini bahagian mendobi....
Siap2 mesin baju, trus kuar sidai kt luar kan....
Ops, pintu ni bukak2 trus nampak umah jiran sebelah
So, hubby aku nk buat dinding ckit kt luar tu
Jadinye bila buka pintu dapur xde la org sebelah leh nampak trus dlm dapur....


Haaa......ni la ruang family kami, tempat utk berguling2 kami ank-branak
Yg xde pintu lg tu master bedroom
Ini pandangan dr dapur
See, dr dapur xnampak ruang tamu di sebelah kiri
Maknanye dr ruang tamu jugek xnampak dapur
Gitulah kekdahnye dtg idea xpayah letah penghadang utk pisahkan ruang dapur
So, bahagian ni nampak la lapang ckit...

Ok, itu je progres umah kami utk stakat hari ini
Asalnye nk amek kontraktor cina ri tu
Tp mber hubby aku suggest kontraktor siam plak
Kekemasan tetap sama, tp harga jauh lebih murah....
N stakat hari ni hubby aku berpuas hati
Tiap2 hari p jenguk oi lpas balik kje....
Hari minggu plak shari-suntuk kt sana....
Balik umah trus wat report kt aku itu-ini....hehe
 Smoga semuanye berjalan lancar spt yg kami rancang....
In shaa Allah....


 

4 comments:

LYAfrina said...

bila tgk ni,,
mcm x sabar sgt nk tgu rmh siap..nk deko2..

Baiduri said...

@LYAfrina: btul3...excited hamat nk deko2 umah sndiri kan....hehe

LYAfrina said...

singgah sini ;-)

kucin'_brutal said...

wah best nye deko2..:)
jemput singgh blog sy ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...