Tuesday, February 26, 2013

Happy 9 month old today

genap 9 bulan cik tasneem hari ni... tuannye ngah tido, tadi bngun awal sgt... huhu, memang mnguji tahap kesabaran mama la budak ni skrg... pLus tumbuh gigi ragamnye ya Allah makin menjadi2... semput mak... aku sedang cuba untuk belajar bersabar skrg... aku akui yg aku suka menjerit, memang xelok hokey utk tumbesaran tasneem.... maafkan mama syg... mama xsuke jerit2, mama xnak jerit2 dah.... mayb aku penat kot, so dlm xsedar aku jadi stress.... ya Allah ampunkan aku.... bantulah aku untuk jadi seorg ibu yg lebih baik dlm mendidik anakku..


mungkin jgk tasneem nk beralih bulan agaknye, dia asyik merap je...  hope dlm semnggu dua ni je la dia buat perangai... mkn pon mcm xlalu, mulut nganga klu aku suap tp bila mkanan masuk mulut tasneem cam xbape lalu nk mngunyah... agaknye sakit gusi kot... dlu slalu abes je nasi dia mkn... tp skrg kadang abes, kadang x... huhu...


jom usha ckit aktiviti tasneem skrg:

haa...tu dia
sejak dh boley diri2 ni suka nau mngemas

ewah...siap posing lak dia
tp mama suka senyumanmu nak =)

ok, nak sambung kemas balik la...

eh, citer ape ni? cam xbez je...
(hamboi...xsyg mata yg shantek tu ke....)

ok, citer xbez
jom kacau mama..

dia mai dahh....

serius tahap xleh pisah langsung tasneem skrg ngn aku... klu balik umah MIL pon xmau ngn sesape pon dia... kadang tu benda kecik je buat dia mnangis smpai meleret2... aku gitau mak aku ank meragam sjak tumbuh gigi ni... mak aku sndirik pon xtahu nk suggest ape... dlu ank2 dia tumbuh gigi mak aku xprasan pon, sedar2 eh dah ade gigi ko rupanye....huhu.... aku cuba melayan kerenah tasneem seboleh2nye... kesian dia....  kadang2 temperature aku naik gak, tp cepat turun hokey.... cepat2 aku peluk tasneem...sayang anak sulong mama ni....muahs3....

smalam kul 2 pagi aku mop lantai... dah tahap terpaksa la tu kiranye... siang langsung xleh nk watpe, masak pon main cincai2 je.... cian hubby aku, nasib la jenis xmemilih sgt mkn... n pagi ni aku buatkan puding roti utk tasneem sempena masuk 9 bulan ni.... padahal hubby aku beli natural yogurt kemaren tu yg gatal tgn wat puding utk tasneem....hehe.... er, tasneem mkn ke? telan la jgk dlm paksa....huuuu

okeh, dh bngun dh mek ni.... bukan tido lama sgt pon.....






5 comments:

shazrina said...

happy besday dear, 9 bulan ye ..kecik lagi dah pandai berkemas ..hehehe semoge jadi anak yg soleh ye nak ye ... :D

achiek anis said...

kejap je dah besar kan...agaknya baby mmg cm2 bila umur2 gini ek ...suka nau tgk tv depan2 cm2...airis gigi xde lagi...risau gak nk df bila ada gigi nnt..hehe

With Julia said...

Happy 9 month dear...wahh kalo baby beralih bulan mmg ada simptom2 mcm merap salah satu...dah rasa cm ne anak suka merap bila nk beralih bulan...dugaaaaan..moga bb dear sihat hendaknya aminn

Elya Roza said...

time ni proses anak2 tengah lasak kan sis...die dah start nk explore sana sini kan

Zana Adieyza said...

semoga cik tasneem terus membesar dgn sihat, bijak & solehah hendaknya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...