Friday, December 7, 2012

Tasneem 6 bulan ++

tasneem da masuk 6 bulan lebih, tp blom g timbang n cucuk lagi.... spatotnye date hari ahad baru ni, tp papa xnak pegi KK coz tasneem baru je baik demam so papa takut tasneem demam lagi...huhu... jadinye pospon la hari ahad depan lak... da bape kilo ek ank mama ni agak2? maklum la da smnggu start mkn2....hehe

tasneem sgt suka mkn bubur nasi....n..... sah, tasneem xsuka mkn puree... 2 3 hari baru ni mama buat puree jagung... mlm tu try suap kt tasneem, mula2 telan ngn muka yg pelik...pastu luah2kan....then, xsmpai 5 mnit tasneem dh muntah kuar puree jagung tu... huhu...nape ek? tasneem xsuka mkn manis2 kot.... juz same like her papa.... tapi, bila mama campurkan puree dlm bubur nasi tasneem... wah, laju je tasneem mkn....suka3 ^_^

1 lagi, tasneem da boley telan ubat demam n ubat selsema...hoyey2.... sekurang2nye tasneem xtakut ngn ubat.... cuma, dia masih blom nk terima air masak je...camana yek? nk kena beli bekas air yg comey2 ker...? em, kena la kot dh ank xnak minum air masak kan...


ni dia puree jagung yg aku buat utk tasneem
sebiji dapat bnyak ni ye


letak dlm plastik utk simpan kt sjuk beku
coz tempat sjuk beku b'campur ngn ayam+ikan
huhu....


baru je berangan nk buat mcm2 puree lagi... tp t'fikir tasneem mkn ke x.... pokok pisang emas yg hubby aku tanam tepi umah baru je b'buah....hope tasneem mkn la pisang emas.... bnyak khasiat tu nak oi... xpe, slow2... stakat ni aku dah campurkan bubur nasi tasneem ngn ikan tenggiri, ayam, sawi, bayam, lobak n jagung...sume tasneem mkn, alhamdllah.... cuma skarg kna cari tips utk kenalkan tasneem ngn buah2an..... oh, anakku...


6 bulan dah kamu nak
senyum la ckit...ngeeee


baby 6 bulan+ leh minum air buah x? cth: air tembikai.....huhu


 

1 comment:

With Julia said...

comel yer baby tasneem...wahh dah enam bulan...cpt je kan masa berlalu...better jgn kasi lagi air buah tembikai...coz nanti cirit susah..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...