Thursday, December 20, 2012

DIY softbook utk Tasneem

hehe...tajuk mcm kodokut je nk beli softbook utk tasneem, bape puluh hinggit je kan klu beli pon... al-kisahnye bukan la nk b'jimat sgt, tp handmade by mama hokey... aku pon sesaje je nk torai sbenarnye...mcm bez je wat sndiri... gugel2 skali jumpe tutorial... aku pon meroyan la nk buat utk tasneem terchintaaaa........hehe 

sume peralatan adalah kain terpakai n kain t-shirt lelama yg dh kocik2....

 n hasilnye..............

tadaaa..
oh, ini bukan covernye yek
trus m/s yg pertama.....huuuu
1 matahari =)

m/s 2: 2 biji epal
tangkai epal tu adalah tali barut
so, tasneem boley pegang2

m/s 3: 3 ekor tikus
ekor tikus adalah tali yg boley pegang2 jgk
 
m/s 4: 4 segitiga dlm layang2
tali layang2 adalah lis zig-zag yg boley pegang2

m/s 5: 5 jejari mama yg cute
erk, mcm scary je....coz warna kain yg xmenarik
(tp itu je yg ado nak) huhu


okeh, cukup la 5 m/s dulu...penerimaan tasneem xthu lagi camana coz dia ngah tido time ni... so, tnggu tasneem bangun dlu....klu tasneem berminat, mama akan beli kain, reben, lis warna-warni, butang mcm bentuk n bnyak lagi utk buat softbook tasneem....puas hati ko buat sndirik... mcm nak jual je rasa... tp bukan yg ni la, dh tahu ini punye comot ckit.... lagipon nk cepat pLus 2 pasang baju org sedang mnunggu utk dijahit....waaaaa..... tu yg bape hari dh xhapdet blog....huhu

k, la...nti dh buat softbook yg lebih cantotik dr ni aku hapdet ek.... kot2 ade yg nk beli....hik2


~SAMBUNG MENJAHIT~

 


 

3 comments:

achiek anis said...

rjnnya mama tasneem ni....

Aty_Fared said...

air tangan ibu tu lebih bermakne..:) kretip dan rajin sungguh..:)

fiqkbe said...

waaa kreatif nyer!!! fiq pn nk try buat jgk la nnt ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...