Wednesday, November 28, 2012

Tasneem demam =(

sebelum ni penah gak r tasneem nak ala2 demam... juz panas kpala ckit, tp lepas dia minum susu trus sejuk je kpala tasneem... tp kali ni 1 badan tasneem panas... di hari tasneem genap 6 bulan dia dh mnunjukkan simptom2 nak demam...tp masih gagah, makan bubur nasi pon habes....hehe...main pon elok je, mama igtkan myb tasneem ok w/pon hidung dia ckit berair n kadang2 tasneem meragam gak.... tp ptg kmaren makin mnjadi panas badannye... tiap 2 3 minit kna sembur ngn air, klu x mesti dia xslesa... smpai la mlm masih gak sama, plus plak tasneem xnak mkn ubat demam...aku nak jgak dia telan wlau ckit, sudahnye....muntah budak tu....cian tasneem, abes kuar bubur nasi yg baru je dia mkn....sori anakku....mama n papa nak kamu chat je...

pastu papa g cari cool fever, kalut sgt smpai t'beli yg adult pnya...huhu... blasah je la...potong ckit n tepek kt dahi tasneem... tp kpala tasneem totap panas... sudahnye keroje aku mnyembur air je la kt kpala tasneem smalam...cian anakku... kbetulan plak mak aku tepon smalam, so ngadu la ank demam.... mak aku ckap ada la nak boley apa tu, kan dh msuk 6 bulan...adat la...

tido smalam...nampak cam lena je
tp kjap2 t'jaga...xslesa la tu...

tp bagi mama kau totap kuat syg...



sampai pagi ni demam tasneem melarat, plus pakej selsema n batuk... tp xla truk sgt... aku mandikan tasneem awal2 mcm biasa, pastu bagi tasneem break1st ngn biskut baby yg papa dia beli kmaren... tp tasneem xsuka...wat muka geli plak....huhu....sudahnye mama masak bubur ler... bagi 3 sudu besar, licin tasneem mkn.... then trus tidurkan... t/hari ni klu masih mlarat jgk kna bwak tasneem jmpa dktor la... baby xleh dmam lbih 3 hari kan? tkut kna jgkitan kuman...


tido diruang tamu ajo
nampak lena...tp kutahu dirimu xslesa nak...
kjap2 t'jaga coz kpala suam2


hope tasneem cepat chat... apapon mama b'syukur demam kamu xde la tahap yg amat truk, sumenye msih boley dikawal... kamu pon meragam ckit2 je... gud gurl ^_^


GET WELL SOON SAYANG....
 

5 comments:

Wawa said...

cepat2 sembuh ye tasneem. pasni boleh main2 lagi.

Aty_Fared said...

Kesian nyer..cepat sihat yer syg...

With Julia said...

sedaplah nama ank u tasneem...get well soon to ur baby ye...

p/s i dh follow ur blog...nanti follow me ye...and keep in touch always mommy :)

fiqkbe said...

semoga cpt sihat ye tasneem comel ;) demam nk besar tu ;D

shazrina said...

cepat cepat sembuh yeee ..sian tasneem ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...