Monday, October 10, 2011

1st experience in my life....

26 sept 2011~aku dibedah setelah disahkan ectopic (hamil luar rahim)....4 hari 3 mlm aku ditahan di klinik...48jam dipaksa b'puasa...hampir 4 botol dimasukkan air ke dlm badan....rezeki dr Tuhan kita xkan dpt menduga....hri ke-2 dktor m'jelaskan bahawa t'dapat 3 ectopic, dimana 2 berada diluar n telah pn dibuang....dan 1 lagi berada di dalam dan dibiarkan. 
seminggu selepas pembedahan aku ke klinik lg, n bila rahim aku discan dktor mngesahkan yg berada di dalm rahim b'ada di dlm keadaan baik...tetapi masih kecil n belum menampakkan sifat lg.....aku b'syukur, tapi mampukan janinku ini membesar dgn sempurna? hnya Allah yg tahu....
kini aku melalui hidup sebagai seorg yg hamil....meloya, pening, letih, x ada selera makan....bla....bla....bla....tiap2 minggu terpaksa menjalani pemeriksaan bagi memastikan janinku ok...nasib baik wisma perbidanan tu klinik panel hubby aku....tp klu tiap2 mnggu ada rawatan haru jgk....bil pon ada limit jgk boss....huhu.....
xada apa yg aku harapkan skrg....aku cuma b'mohon agar janinku ini berkembang dgn sihat....supaya segala apa yg aku lalui ini tidak sia2.....tp....walau apapon yg telah t'surat, aku hambaNya tetap meredhai......
ini adalah hari ke-3, aku dh bleh turun dr katil, bngun sndiri ke toilet....nsib baik ada wifi kt klinik ni, xla jdi patung hidup aku ni...mklum ler dpt double room xde ler tv....sngle room dh penuh....rmai sgt yg b'salin kt cni....

hari ke-4...aku dh siap2 kemas brg juz tnggu hubby dtg amik....xsabau2 aku nk melepak kt umah plak...huuu

hehe....bese tgk dlm tv je org sakit dpt bunga.....tp kali ni aku sndirik yg dpt....ni staf2 hubby aku yg dtg mlawat....dpt ler merasa dpt bunga n buah.....kui3....tQ kakak2 bank rakyat caw. sg. petani =)

aku punya appoinment card....tiap2 minggu kne g cucuk.....sampai baby aku 3 bulan dlm kandungan.....cucuk utk kuatkan rahim, aku kan ada history keguguran......
semoga tahun depan ada rezeki utk aku n hubby menimang cahaya mata......aku perlukan doa dan semangat dr rakan2.....insyallah~

2 comments:

NOR said...

insyaallah,mudah-mudahan Allah permudahkan smuenye...take care sis...

batu baiduri said...

ameen....tQ nor (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...