Thursday, May 12, 2016

Pisang Kaki

Sape penah makan pisang kaki?

 Sape 1st time dengar nama pisang kaki?hehe....aku la tuu...

Al-kisah en.suami ke Medan Indonesia hari kamis minggu lepas, 4 hari 3 malam jgk la ikut compeny trip....(kami 3 branak xfollow, sob2...in shaa Allah lenkali) so, hari ke-2 kot wassap aku katanye beliau beli pisang kaki....aku juz imagine pisang like pisang la....igtkan beliau beli utk mkn kt sana.... skali smpai mlm ahad kt umah katanye bukak beg, ada buah dlm tu..... aku bukak tgk, eh buah apa ni? pisang kaki la katanye.....


ini rupa pisang kaki
disaluti belerang ke apa ntah utk bagi buah tahan lama kot
dah basuh ni, tp xtanggal....
siyes aku pes time mengenali buah ni n xtau cara makan camana
hubby cakap kupas cam buah epal...ok, kupas2 n rasa.....erk, lidah xleh trima....huhu
2 3 hari jgk la terbengkalai buah ni kt dapur
hubby aku pon xmakan
tetiba kemaren aku baru teringat nk tanye en.gugel...kiki
kot2 la ada cara lain nk makan pisang kaki ni kan, xla membazior.....

rupanye kaler ijau tu blom masak lagi weh.....
bila masak isi dia kaler camni haaaaaa......
manis ckit bila dh masak
tp lidah aku stil xleh nk trima r......huhu
sayang sgt buah ni


ni dari laman cik gugel....like buah tomato kan?
isi dia lebih kurang cam buah ciku tu haaa...
manis tp xmcm buah ciku....ntah, xretii nk describe
hubby kata kt Mesia pon ada buah pisang kaki ni
tp kami pon xpenah jumpa n xpenah kenal.....


tempek la skeping gambar en.hubby kt sana kan....
ni pagi Jumaat kot, hubby wassap aku
kt Toba.....
ala, nk stori lelebih pon aku xpegi....huhu


uols lak penah kenal ke pisang kaki?



IKLAN:
PM/WA: 019 513 8283

 

2 comments:

Nurul Aziz said...

Pernah tahu. Pernah nampak. Dia mcm ciku. Tp tak pernah makan. Hehehe.

Chef Salma said...

Mungkin boleh buat cekodok pisang kaki....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...