Tuesday, March 29, 2016

Kenduri Akikah Dzul Thaqeef

Alhamdulillah..... selamat sudah kenduri akikah cik thaqeef pada hari sabtu bersamaan 28 mac 2015....hehu, 2015....tarikh kemaren tapi tahun lepas punya.....bru nk up weh mama.... tu la, nk wat camana xnyempat.....stahun kendian baru nk bercritera.....sori la cik thaqeef...

Skarang thaqeef dah 1 tahun 4 bulan.....alhamdulillah aktifnye beliau..... kenduriakikah tu kami buat kat umah tok ma beliau di sedaka, yan....senang crita depa smua yg masak2..... tumbang la 2 ekoq kambing anak laki kan.... pastu berendoi jgk la simple2, marhaban pon simple2.... tang berendoi skali jgk ngn anak sdara aku, tapi xde gambar plak nk tempek....desktop xleh nk on hoi.... berkepul gambar dlm tu, jgn la wat masalah.... cik laptop pon problem, xtahu kaklong tasneem proses jadi camana....sudahnye mengharap gambar belas ehsan dr henpon jek.... moh ler tempek gambo, nk stori bnyak pon aku xhingat sgt dah.....stahun nan berlalu....huhu

Time marhaban n berendoi.....

Xtdo pon beliau, nasib baik xmerap
Ni dah settle berendoi
Mama nak makan jap, so taruk dlm ni nk kasi diam :-)

Kaklong tasneem wat hal sndiri....main ngn spupu2 beliau
Baju kebaya pertama hasil jahitan mama ^____^

Nak tempek jgk gambar mama
Nampak redup wajahku....huhu
Tapi awak sgt comeylah thaqeef....muah cked!
Oh, kena mention jgk baju melayu yg thaqeef pakai baju melayu pertama beliau hasil jahitan mama jgk....hehe :-)

Ini dh petang, bukak baju thaqeef nk mandikan
Skali housemate time kje kt Kelantan dlu dtg wit asben n puteri beliau....memng xsngka sesangat dayah dtg, dpt jgk jumpa deejah ank beliau tu..... skrg plak tgh berpntang dapat twin baby boy..... alhmdllah.....happynye aku utk awok dayah :-)

Lega sbenarnye dh settle majlis akikah anak2 ni, ikutkan bajet mcm semput2.....tp klu xbuat siap2, nti lembu kambing makin mahal oi.....lagi naya..... kaklong tasneem pon dh settle time raya haji 2012..... alhmdllah..


.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...