Tuesday, May 28, 2013

1 tahun suda.....

fuh.... bnyak citer yg aku nk kongsi pasal tasneem minggu lepas..... tp xdan nk konker lappy coz hubby aku cuti smnggu utk habiskan cuti dia yg thn lepas.... syok ok hubby cuti smnggu....haha.... tp tu la, penat ckit.... ala, ckit je penatnye.... klu hubby aku ade kt umah memang aku xsempat nk ngadap dpn lappy.... boley curi2 ngadap time hubby aku mandi o smyg je... selebihnye aku pinjam ipad tasneem je la klu nk cek fb o bw.... nk hapdet blog guna ipad xde makna laaaa.....huhu

ok, jom sambung citer tasneem.... puteri sulong kami tu dh masuk 1 tahun 26 mei baru ni.... haaaaa..... dh stahun.... pejam-celik..... dh xbaby lg ko nak.... igtkan nk sambut kami 3 branak je bezday tasneem... tp hubby nk wat jgk jamuan kecik2.... so, buat la jgk kt umah MIL.... mintak tlg MIL skali buatkan pulut kuning.... huhu.... jom kasi gambar la bercerita..... syok ckit....heee



ni sbelom balik umah tok (MIL), main2 ngn papa dulu dlm playroom dia... smntara mama ngemas2 siap...

 haha....cantek x? eh, salah soklan....comot x?
ni dekorasi dari mama n papa tasneem
khas utkmu anakku =)
tasneem sgt suker mkn buah stawberry ye... 
lagi2 yg masam.... klu yg manis dia kureng....eh..

ok, ni plak kek syarat je... utk spupu2 tasneem
tasneem xleh nk ngap lg kek ni.... manis anakku...

banner yg mama sndiri tungkus-lumus buat
simple-mimper je....
 bezday gurl yg cuak coz sume org pandang dia time ni
tasneem cebik muka time ni, so mama pon tnya mana dhiya tasneem?
terus angkat tgn.... mama pon snap ler..... hehe

sparuh spupu2 tasneem.....

tu diaaa.... gift from mama n papa
sparuh la plak papa snap pic kuda tu....
memandangkan tasneem bru nk cekap jln2 kan, 
so kuda rotan ni boley bantu tasneem utk ajar seimbangkan badan ngn lebih baik lg...
cayok anakku.....

secebis doa utk ank mama n ank papa...

Ya Allah,
Jadikanlah anak kami anak yang soleh ya Allah. Yang menyejukkan mata kami memandangnya ya Allah. Jadikanlah anak kami ahli syurga ya Allah. Dorongkanlah hati mereka untuk melakukan amalan amalan yang membawa mereka ke syurga Mu ya Allah. Jauhkanlah hati mereka daripada melakukan amalan amalan yang membawa mereka ke neraka Mu ya Allah. Tetapkan lah hati mereka untuk menunaikan solat. Janganlah Kau melalaikan mereka dengan perkara perkara yang tidak berfaedah ya Allah.

Ya Allah,
Kami tidak mampu untuk mengawasi anak anak kami setiap waktu ya Allah. Kami serahkan anak kami untuk berada dibawah penjagaan Mu ketika mereka tidak bersama kami ya Allah. Gerakkanlah hati mereka untuk berada di tempat tempat yang Engkau redhai. Dan jauhilah mereka daripada berada di tempat tempat yang Engkau murkai.

Ya Allah,
Perkenankanlah doa doa kami ini. Kami memohon kepada Mu kerana Engkaulah tuhan kami. Kami meminta kepada Mu kerana Engkaulah yang menciptakan kami. Kami merayu kepada Mu kerana Engkaulah yang Maha Mengkabulkan doa doa kami ini. Jika Engkau tidak memakbulkan doa kami ini, siapa lagi yang akan memakbulkannya. Jika Kau tidak mendengar doa kami ini, siapa lagi yang akan mendengarnya. Bantulah kami ya Allah. Ya Rahman. Ya Rabbul Alamin.
tasneem adalah amanah yg amat beharga buat mama n papa.... smoga tasneem mampu membawa kami ke syurga Allah kelak.... ameeenn....


1 comment:

Ratu Hatiku said...

Alolo..comelnya tasneem..
Selamat hari jadi. Semoga menjadi anak yg solehah.. Berjaya di dunia & akhirat. Amin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...