Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

HOME | KEDAI BAIDURI | MY SEWING | MY DIY | GALERI TASNEEM |

Wednesday, February 22, 2012

Amalan semasa mengandung...

Alhmdllah....akhirnye minggu ke-26 n 5 hri ni aku berjaya jgk khatamkan al-Quran....amin.... pasni bleh la baca surah2 plihan plak...insyallah....smoga aku n ank dlm kandungan ni mendapat rahmat dariMu ya Allah n smoga urusan melahirkan akan dipermudahkan nti.....amin3.....

alhmdllah jgk kemaren aku dh jumpa nama utk baby dlm kandungan ni....jumpa plak dlm al-Quran, n aku syukur sgt2....sbelum ni aku ngn hubby asyik was2 je nama2 yg kami pilih....list je bnyak2, nti2 pilih la....tp kemaren, konpom...hubby aku pon senyum meleret.....start smalam, pagi tadi n call t/hari tadi pon dh guna nama pnggilan....biasanye guna 'baby' je....... wah, makin xsabarnye nk tnggu ank ni keluar....bru la aku tahu betapa susahnye mak ayah kite duk mencari nama utk kite d0lu2 yek...bila dh jumpa, lepas 1 beban....tp, itu bru bab nk bagi nama.....yg lain2, ko tnggu la....hehe

hmm....jom kita kongsi ckit surah2 pilihan yg elok diamalkan time pegnent ni:

  1. Al-Fatihah adalah ibu al-Quran
  2. Al-Inshirah utk melapangkan hati & fikiran
  3. ayat Kursi bertujuan menghalau gangguan syaitan
  4. Yusof utk ank yg cantik rupa & akhlak
  5. Luqman utk ank yg cerdik
  6. Yaasin utk ank yg teguh hati & tidak terpengaruh dgn maksiat
  7. Maryam utk memudahkan bersalin
  8. Al-Hujurat utk membanyakkan susu ibu

ni antara yg aku dpt dr cik gugel n majalah Pa&Ma.....klu ade lg yg aku tertinggal jom la kongsi sama2....hehe....smoga bakal2 ibu yg akn melahirkan dipermudahkan smua urusan....amin (^_^)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...