Thursday, December 31, 2015

24 hour sales!!

sori, terlewat ckit up post ni...tapi masih ada waktu untuk beli set combo manjàkani.... murah dari harga biasa....rugi xgrab produk istimewa & khas untuk wanita ni.....

encik2 suami...hadiahkanlah set combo ni pada bidadari tercinta, pasti mahligai ibarat baru dibina ☺

boleh juga hadiahkan untuk ibu, mama, ummi, emak tersayang untuk kesihatan dalaman mereka yang setiap hari memastikan rumah kita dalam keadaan terurus ☺


12 t/mlm (31 dec 15)
sehingga
12 t/mlm (1st jan 16)

sms/whatsapp 019 513 8283
puan ina ~ pengedar berdaftar ☺ 

Serbuk Manjakani pelbagai guna:

1) Minuman Kesihatan
Bancuh 1 sudu teh serbuk manjakani dengan madu dapat membantu awet muda, perapat, dan juga rawatan payudara. Sangat sesuai untuk wanita baru lepas bersalin untuk mengecutkan Rahim dan menyembuhkan luka dalaman.(wanita berkahwin 3x seminggu/wanita belum berkahwin 1x seminggu)

2) Masker untuk awet muda & kulit yang berjerawat
1 sudu teh serbuk manjakani + air, sapukan ke muka, tunggu kering dan bilas. 3x seminggu jika jerawat teruk, 1x seminggu memadai untuk awet muda.

3) Masker untuk kulit yang berjeragat
1 sudu teh serbuk manjakani + parutan timun + air, sapukan ke muka, tunggu kering dan bilas.

4) Masker untuk kulit yang sensitive
1 sudu teh serbuk manjakani + parutan tomato + air, sapukan ke muka, tunggu kering dan bilas.

5) Bayi demam kuning/ demam
1 sudu teh serbuk manjakani + air mandian bayi
Mandikan bayi dan bilas.

6) Ruam pada bayi/ dewasa
1 sudu teh serbuk manjakani + bedak sejuk + air
Sapu pada ruam

7) Pencuci antiseptic/ merawat luka
1 sudu teh serbuk manjakani + air (jadikan pes)
Sapu pada luka, biarkan kering dan bersihkan. Lakukan sehingga luka sembuh. Sesuai juga untuk luka bersalin nomal/czer

8) Ulser mulut/ mulut berbau
1 sudu teh serbuk manjakani + air untuk berkumur

9) Perapat (wanita yang sudah berkahwin)
1 sudu teh serbuk manjakani + air, gentel dan masukkan ke dalam saluran faraj. Bahan ini akan keluar sendiri apabila membuang air. 1 sudu teh serbuk manjakani + air, sapu di pintu faraj.

10) Bertangas
campurkan serbuk manjakani dengan bahan bertangas/ gunakan serbuk manjakani 1sb sahaja dicampur air panas untuk bertangas.

11) Pencuci intim
1 sudu teh serbuk manjakani + 1 gayung air, cuci bahagian intim.

12) Scrub badan, boleh menghilangkan daki badan.

13) Buasir/ bisul
1 sudu teh serbuk manjakani + air (jadikan pes)
Sapu pada buasir dan bisul sehingga sembuh.

for more tips health care
klik LIKE my fb page:

 

Pembersih intim wanita Manjakani

Sticky post entry...

Em, penting ke pembersih intim ni ek? Klu ikutkan bahagian intim kita sememangnya dh ada bakteria baik khusus menjaga miss v kita.....so, xperlu dah kot nk pencuci bagai....cukuplah bilas ngn air mutlak sebersih-bersihnye sehingga hilang bau.....

Tapi.....perlu diingatkan, semua benda dlm hidup kita ni berpasangan.... dah ada bakteria baik, sah2 ada bakteria jahat jgk..... di sini la bermulanya peranan pembersih intim wanita ni.... bukan setakat nk pastikan bersih n suci je, tp dlm masa yg sama berkawan baik ngn bakteria yg menjaga miss v kita tu.... so, depa bleh la brganding bahu menjaga kesihatan dannkebersihan di bahagian itew.....gitewww.....

Dulu2 time anak dara aku slalu gak la beli pembersih intim ni.... pakai time period kan.... xsilap aku beli yg ada ekstrak sirih kot, lupa dah brand apa...ye la, dulu2 time anak dara malu weh klu kt kawasan tut berbau ke hape ke kan..... tu time anak dara, ni dh jadi mak dara ni spatutnye lagi2 la penting kita mnjaga kawasan tut kannn..... dgn proses brsalin lagi, aktiviti ngn cik sayang lagi... nak2 pulak tiap2 hari krja umahnye xpenah nak abis.....so, selalu brgerak sana-sini...punca peluh gak tu kt dlm tu kannn... dari peluh ni la datangnya bakteria jahat yg mnganggu bahagian intim kita tau.....huhu

Ish....aku sndiri pon klu masuk toilet melepas hajat kecik@besaq....siyes aku xyakin klu basuh xguna sabun... rasa mcm ada bau2 melekat....haha..apatahlagi klu time piyed bagai plak, lagi2 la....sbelum2 ni aku xkisah mana basuh pakai sabun biasa ke hape ke....apa yg penting xde bau....hoho, ngeri plak bila ingat2 balik weh...bahagian sensitip tu ko main basuh ngn sabun biasa je....tapiiii......alhmdllah, kini aku dh jumpa produk khas yg memang sesuai tahap gaban ngn aku untuk guna hari2 basuh bahagian sensitip aku ni.....nk guna tetiap hari ni produk dia mesti xde bahan kimia n sabun....kenapa sabun? Sebab sabun pH dia akan membunuh bakteria baik kawasan miss v kita...produk yg aku guna skrg juz gunakan gel dgn ekstrak manjakani, sireh n perapat....wallah weh....manjakani tuuuu.....sedia maklum la wahai kaum hawa, manjakani is agen perapat semulajadi n herba khas utk kita tuuuu.....dgn daun sireh plak.....buatkan aku bertambah2 yakin gunakan produk ni..



Pembersih intim wanita Manjakani
Warna dia hijau manjakani
Wangiiiii.....
Aku suka :-)

Meh aku share kelebihan ramuan yg digunakan dalam
PEMBERSIH INTIM WANITA MANJAKANI ni....


Manjakani→ kandungan tannin yg tinggi membantu menegangkan bahagian intim selepas melahirkan anak.... sifat antiseptik semulajadinya berupaya mencegah bakteria, kulat & yis (punca utama gatal-gatal & bau kurang menyenangkan pd bahagian intim wanita).
Daun sireh→ terkenal dengan kemampuannya menyegarkan dinding kelamin wanita, mengembalikan keanjalan & mengurangkan cairan berlebihan yg boleh menyebabkan ketidakselesaan & rasa tidak menyenangkan sesetengah wanita.
Serapat→ berupaya membaiki & menegangkan tisu faraj....
Serta wangian yg sgt menyegarkan

Antara kegunaan dia plak.....
♡ membersihkan, menyegarkan & menyakinkan setiap hari
♡ menghapuskan bau yang tidak menyenangkan
♡ merawat keputihan
♡ mengetat & merapatkan dinding faraj


So, yg ada masalah boleh pakai, yg xde masalah pon boleh pakai hari2....pH dia 3.8 memang sesuai sgt2 ngn pH semulajdi bahagian intim kita.... alhmdllah aku suka agt2 guna produk ni sebab 1 hari panty aku memang xde bau, lepas guna berangin je....haha.....rasa segar.... nk solat pon lebih yakin ngn tahap kebersihan anggota badan n pakaian....in shaa Allah :-)

Jadinya aku suka sgt2 nk kongsi produk terbaik ngn uols di luar sana....cantik luar cantik dalam...sape xnak kannnnn.....
Mana nk dapatkan produk ni?
Jagan bimbang....aku guna, aku jual jgk...

Boleh sms/wassap aku 019 513 8283 (Puan Ina)....
In shaa Allah aku cuba bantu selesaikan masalah miss v yg berbau....n bagi keselesaan sepanjang hari uols.....
Jom terjah page 

untuk berkenalan lagi ngn khasiat manjakani ni :-)

..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...