Wednesday, August 5, 2015

bezday kakLong Tasneem yg ke-3

banyak bulan dh skip....hampun kaklong, memang xdapat nk elak.....hokey, mama tempek jgk utk kaklong baca nti yek....cayang kaklong....mmmuuahhhs

bezday kaklong bulan Mei ri tu....26hb....hari selasa n hari papa kje....so, nk potong kek kena tnggu papa balik kje dlu la....n mcm bese dekat2 nk maghrib baru papa smpai umah...time tu kaklong n thaqeef dh get redy utk masuk tdo....tp kaklong tnggu jgk papa bwk balik kek.... asalnye papa dh plan nk belikan kek aiskrim secret recipi utk kaklong....sedap katanye n kaklong mesti mkn coz kaklong memang jenis yg xminat sgt mkn kek....excited je lebih tp xmakan mana pon....tu yg papa nk blikan kek aiskrim, tp al-kisahnye plak ptg sblom papa beli tu penuh kt wall FB yg sijil halal secret recipi ditarik balik coz tahap kebersihan xmemuaskan ke hape ntah....jadinye malas nk meragu ke hape, kansel la....bli yg bese2 sudah....melepas mama ko nk merasa jgk nakkk....huhu....xde rejeki kan...

bezday kaklong xde la smbut grand2 bagai....sambut kita2 je yangg...xde buat parti ke hape....ok, mama papa fikir kaklong masih xfaham sambutan ulang tahun kelahiran tu....tp kami silap rupanye....lepas potong kek mood kaklong mcm down ckit....mama ingatkan kaklong ngantuk, so mood dh kelaut ke hape....papa yg temankan kaklong masuk tdo mlm tu, bila kaklong dh lena papa kuar n gtau mama yg kaklong ngadu 'xde kawan'....means xde kawan sambut bezday dia...brgenang air mata papa, mama pon sedih syg....so, start mlm tu la mama papa decide utk antar kaklong pegi tadika tahun depan....w/pon plan asal nk tnggu kaklong 5 tahun baru antar tadika.....tungkus-lumus kami gugel mana tadika yg okey n sesuai utk kaklong minggu tu....kami xde la pilih yg branded2 sgt, skadar nk kaklong ade kawan je.... alhamdulillah Allah permudahkan, kami daftar kaklong masuk tadika yg paling dekat ngn umah....5 mnit jalan kaki dh smpai, dr umah pon nampak kelibat tadika tu....hehe....kemain sonok kaklong bila p daftar, dpt masuk jumpa ngn cikgu, plus anak jiran depan umah pon ade kt ctu jgk....berganda kesonokkan kaklong....2 3 hari bangun awal n galas beg, nk p skul katanye....hoho, sabau kaklong...tahun depan mama p antar yek.... so, ptg2 klu mama bawak p playground mesti kaklong ajak mama p tgk skul dia....tadika tu sebelah je ngn playgound....playground plak selang 2 3 biji umah je...dekat kan? alhmdulillah....xamek ramai bebudak....10 org umur 4 tahun, 10 org umur 5 thn, n 10 org umur 6 thn....tu yg kena dftar lelaju....huhu

okey la mama tempek pic bezday kaklong ckit yek...mama janji tahun depan kaklong akn smbut bezday ngn kawan2 kaklong kt tadika ye syg mama....


blueberry cheese...

 hepy bezday syg mama...

 kasih seorg papa...

 backdrop yg mama n papa siapkan malam bezday....

 thaqeef xleh makan kek lagi...kaklong jer...
[ayat bese kklong...hehe]

 mama xde masak special apa pon kt kaklong
sori ye syg....duk bersilat ngn adik awk je...huuu
[muka kaklong xbape nk ceria dh masa ni]
xmcm waktu pagi time papa pegi kje n janji nk beli kek
sgt2 excited....

 thaqeef pon kemain....

 syg mama dh 3 tahun....

 doa mama sntiasa mngiringi kaklong
jadi la ank yg solehah ye syg....

 ok, papa terlena....hehu

 kek semata2....

 thaqeef sempat wat lawak....
mana bleh nk makan topeng tu dik oi...hehe

eh, xstory pon hadiah ape kaklong dapat kan...next n3 la syg....bnyak pic gak mama nk tempek....stakat ni dlu yek....smoga anak mama sntiasa diberkati n dilindungi Allah slalu....mama papa akn cuba sehabis daya utk mendidik kaklong n thaqeef....syg kaklong ketat2....

Ya Allah,
Jadikanlah anak kami anak yang solehah ya Allah. Yang menyejukkan mata kami memandangnya ya Allah. Jadikanlah anak kami ahli syurga ya Allah. Dorongkanlah hati mereka untuk melakukan amalan amalan yang membawa mereka ke syurga Mu ya Allah. Jauhkanlah hati mereka daripada melakukan amalan amalan yang membawa mereka ke neraka Mu ya Allah. Tetapkan lah hati mereka untuk menunaikan solat. Janganlah Kau melalaikan mereka dengan perkara perkara yang tidak berfaedah ya Allah.

Ya Allah,
Kami tidak mampu untuk mengawasi anak anak kami setiap waktu ya Allah. Kami serahkan anak kami untuk berada dibawah penjagaan Mu ketika mereka tidak bersama kami ya Allah. Gerakkanlah hati mereka untuk berada di tempat tempat yang Engkau redhai. Dan jauhilah mereka daripada berada di tempat tempat yang Engkau murkai.

Ya Allah,
Perkenankanlah doa doa kami ini. Kami memohon kepada Mu kerana Engkaulah tuhan kami. Kami meminta kepada Mu kerana Engkaulah yang menciptakan kami. Kami merayu kepada Mu kerana Engkaulah yang Maha Mengkabulkan doa doa kami ini. Jika Engkau tidak memakbulkan doa kami ini, siapa lagi yang akan memakbulkannya. Jika Kau tidak mendengar doa kami ini, siapa lagi yang akan mendengarnya. Bantulah kami ya Allah. Ya Rahman. Ya Rabbul Alamin.



 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...