Wednesday, April 17, 2013

Tasneem 10 bulan ++

hmm....xtau nk wat tajuk pe....bantai la.... rasa cam lama plak xcrite pasal tasneem.... em, ank dara hamba tu makin aktif.... semput emaknye, smpai kadang2 ngah duk perati tasneem main pon boley terlena.... kepenatan sgt n xckup ketiduran.... tiap2 hari kerojenye mngemas rak kasut n rak buku disney magic english dia tu... penat ok, lebih 10x shari aku nk edit balik kekemasan yg dia sedia kemas.... adussss.... omak xsanggup dh.... so, aku cari jln pnyelesaian untuk dia main ngn mainan2 dia je selain tlg aku mngemas.... kena sediakan playroom jgk utk dia.... w/pon rumah sewa kami dh xde bilik yg 0.... sumenye dh penuh ngn barangan.... so, mama ngn rela hati utk jadikan bilik jahit mama sebagai playroom tasneem....huk2.... apa saja demimu anakku.... lagipon mama dh xmnjahit sepenuh masa dh skrg kannnn.... jadinye mesin jahit aku skrg berada di ruang tamu.... adusssss, sakit mataku memandang..... tp.... paksa dlm rela la.... skurang2nye tasneem xde wat sepah2 kt ruang tamu dh skrg.... lega ckit hati ni.... dia pon bukan main sonok lagi duk main dlm playroom baru.... tido siang pon lena la jgk w/pon xtido dlm buaian dh skrg.... alhmdllah... 

tasneem jgk dh start bertatih skrg.... wah, xsabar plak nk tgk dia boley jln2.... syoknye main kt luar ptg2 xyah la aku dukung2 dia dh... huhu.... jiran dpn umah aku ade ank lelaki umur lebih sbulan+ je ngn tasneem... dh boley lari2 pon aku tgk... jeles ok bila dia dtg kt tasneem terkedek2 ngn kecomelannye.....hehe..... xpe, nti2 tasneem boley jln gak kan..... tasneem sabau yek.... hehe, padahal mamanye yg xmenyabau... 

em, gigi atas tasneem dh start mnumbuh.... jadinye selera makan dia amat la kurang memuaskan... w/pon habis jgk bubur nasi yg aku suap, tp semangat mkn dia xmcm sbelom2 ni.... dlu 5 minit je dh abes smngkuk.... skrg 10-15mnit.... penat aku nk tnggu n mujuk2 dia.... kesian tasneem, xselesa la agaknye kan....  tp kadang2 tu nk melayan main jgk.... tu yg payah nk makan.... balik umah MIL mnggu lpas pon tok dia tegur nmpak tasneem mcm dh susut ckit... huhu...  nk start bejalan dh kot ank mama ni.... hah, 1 lagi prangai tasneem..... heran aku bila balik kmpung MIL ngn sape pon dia xmau.... dlu xde mcm ni pon.... nape ye tasneem... padahal tiap2 mnggu balik sana..... lgsung xde skip.... xtau la, aku agak tasneem nk tumbuh gigi bnyak kot tu yg meragam.... gusi dh bengkak2... kesian tasneem.... kadang2 mncabar kesabaran aku jgk perangai dia tu.... hai ank, maafkan mama syg..... mama akn belajar b'sabar lg yek.... 

ok, nk tempek gambar terbaru tasneem; hari sabtu baru ni kt food court tesco....


 suka buat muka camni skrg....hehe

eh, posing dulu...papa nk snap pic ^ ^

nyum-nyum..
tgk....dia buat lagi muka camni....hehe

papa snap pic makin dia buat....haha....mama gelak...

erk...nak kasi masuk jgk gambar tukang suap nasi....huhu

see.... buat lagi? hehe.... udah le tu nak.... makan bubur tu dlu bagi habis
mama dh lapo time ni.... papa lak dh licin nasi aym dia...



hmmmm..... ckit lagi tasneem nk masuk stahun..... uih, ank mama nk masuk stahun dh yang....? asal cepat sgt tasneem..... tiap2 hari mlayan kerenah tasneem xsedar masa b'lalu cepat sgt... mama sayang tasneem.... sayang sesangat.... 
mmmmuuuaaahhhhsssss..... ^_^


oh, ye.... tQ pada yg sudi grab jam tgn dr kedai baiduri.... pic terbaru akn dimuat naik lagi nti =)








Thursday, April 11, 2013

Koleksi jam tangan gred A

Jom singgah kedai BAIDURI jap cuci mata ^ ^
stok baru sampai....
untuk diri-sendiri atau sbg hadiah...
tQ sudi jengah =)
Guess (kod GA04)
RM120.00 (free postage)
Stainless Steel
1:1 Original Copy
Water Resistant
SOLD OUT
Cartier (kod CA05)
RM120.00 (free postage)
Stainless Steel
1:1 Original Copy
Water Resistant
SOLD OUT
Gucci (kod GA06)
RM120.00 (free postage)
Stainless Steel
1:1 Original Copy
Water Resistant
SOLD OUT
Guess (kod GA07)
RM120.00 (free postage)
Stainless Steel
1:1 Original Copy
Water Resistant
Terma dan syarat pembelian
  1. Penghantaran akan dibuat setelah pembayaran penuh dilakukan
  2. Pembayaran melalui bank CIMB & MAYBANK sahaja.
  3. Penghantaran akan dilakukan pada hari ISNIN dan JUMAAT
  4. Sekiranya barang yang dihantar rosak. sila maklumkan dengan segera dalam tempoh 12jam penghantaran sampai. Selepas tempoh 12jam brg terima rosak, pihak kami tidak akan menanggung sebarang ganti rugi barangan tersebut.
Langkah-langkah pembelian
  1. Pilih jam yang ingin dibeli
  2. Private Msg detail jam tersebut kpd 019 5138283 @ emel kpd zie3730@gmail.com
  3. Buat pembayaran melalui CIMB @ MAYBANK SAHAJA!!!CIMB Bank : 13080008133523 (ROZINA BINTI ROCHIK)
    MAYBANK: 165125125574 (DZUL HELMI BIN AHMAD SHUKRI)
  4. Setelah membuat bayaran, sila send TRANSAKSI beserta detail peribadi (nama, no.fon, alamat) untuk memudahkan lg proses penghantaran barang kepada anda.

    TERIMA KASIH









koleksi jam gred A

Jom singgah kedai BAIDURI jap cuci mata ^ ^
stok baru sampai....
untuk diri-sendiri atau sbg hadiah...
tQ sudi jengah =)

SOLD OUT
Guess (kod GA01)
RM120.00 (free postage)
Stainless Steel
1:1 Original Copy
Water Resistant


Guess (kod GA02)
RM120.00 (free postage)
Stainless Steel
1:1 Original Copy
Water Resistant


 Guess (kod GA03)
RM120.00 (free postage)
Stainless Steel
1:1 Original Copy
Water Resistant




Terma dan syarat pembelian
  1. Penghantaran akan dibuat setelah pembayaran penuh dilakukan
  2. Pembayaran melalui bank CIMB & MAYBANK sahaja.
  3. Sekiranya barang yang dihantar rosak. sila maklumkan dengan segera dalam tempoh 12jam penghantaran sampai. Selepas tempoh 12jam brg terima rosak, pihak kami tidak akan menanggung sebarang ganti rugi barangan tersebut.

Langkah-langkah pembelian
  1. Pilih jam yang ingin dibeli
  2. Private Msg detail jam tersebut kpd 019 5138283 @ emel kpd zie3730@gmail.com
  3. Buat pembayaran melalui CIMB @ MAYBANK SAHAJA!!!CIMB Bank : 13080008133523 (ROZINA BINTI ROCHIK)
    MAYBANK: 165125125574 (DZUL HELMI BIN AHMAD SHUKRI)
  4. Setelah membuat bayaran, sila send TRANSAKSI beserta detail peribadi (nama, no.fon, alamat) untuk memudahkan lg proses penghantaran barang kepada anda.

    TERIMA KASIH

 

Wednesday, April 10, 2013

Rumahku.... Syurgaku....

hari ahad baru2 ni mcm biasa tiap2 mnggu mesti akn balik kampung hubby aku..... tp skejap je coz MIL aku nk pegi mlawat tokLang plak, so xde sesape la kt kmpung.... biras aku plak balik klantan, jadinye sunyi le.... tasneem plak bukan main melasak lagi, mana tidoknye dpt merangkak tempat yg luas bukan main lgi dia.... papa surrender, jadinye mama semput ler.... sudahnye aku ajak hubby balik sg.petani.... xlarat nk kepung dh budak tasneem tu....


nengok tu.... belagak je.... kejap dlm bilik, kejap p kluar, pastu masuk dapur lak...
aku nk lari 400m lompat pagar pon xsempat hokey.... fuhhh


sudahnye xsempat masuk asar lagi kami dh blah balik sg.petani.... em, lega dpt balik awal n dpt siapkan mkn mlm awal ckit (dlm hati aku la).... tp rupa2nye idok jugek.... tahu x hubbby bawak aku g mane? jeng3.... g nengok rumah.... hehehehehhehe...... taman apa ntah aku lupa.... tp xjauh mana pon ngn taman yg aku mnyewa skrg.... alahai comey giler la rumah cth yg dh siap tuh..... 








ala2 banglo.... 2 tingkat, 5 bilik
luas weh..... 

tinggal bape biji je lagi yg tinggal tau.... yg lain sume org dh konpem booking nak beli.... errr.... hubby aku pon booking gak sebiji.... tp xkonpem lagi jadi ke x.... tadah tgn cepat 'Ya Allah Ya Tuhanku, mintak2 la jadi...' ameeeeennnnn......  ^________^
klu jadi berpindah la kami bulan september ni, klu aku diam jeeee....maknanye xjadi ler tu....huk2.... tp kesian gak hubby aku kan, maklum ler dia srg je kje... aku xkisah sbenarnye, klu hubby aku beli rumah kecik pon xpe asalkan selesa utk kami.... =)



 

JOM MENGAJI

tasneem skrg dh ada idola kecil...hah? nyanyi2? oh nooooooooo..... idola utk mnjadi seorg penghafaz al-Quran... insyallah... idoalannya adalah abg darwish (6 thn) n kak darwisya (8 thn)... 2 bradik ni dh dpt anugerah Sijil Hafazan 30 surah terakhir dari Akademi Darul Huffaz masa umur 3 thn... fuh, b'diri bulu roma aku hokey.... n aku jadikan mak diorng sbgai idola aku utk didik tasneem jadi macam darwish n darwisya... aku mula kenal ngn darwish n darwisya ni time tgk rancangan Pesan Atok... masa tu darwish baca surah hafazan yassin, umur dia time tu 3  thn.... oh, sgt kagum... dlm keaktifan dia mak dia mampu utk ajar dia mngenal al-Quran dr baby lg.... kali kedua aku jumpa plak 2 bradik ni dlm rancangan MHI.... skali ngn mak diorg ada kongsi pngalaman camana nk didik ank mencintai al-Quran.... mungkin uols pon ada jgk terserempak ngn 2 bradik ni kan dlm rancangan2 kt tv.... myb la.... tingin x ank2 kita jadi mcm 2 bradik ni? opkos laaaa..... tnya lagi....huhu.... jom aku kongsikan blog darwish n darwisya.... kt cni uols tgk la vedio2 yg mak diorang upload.... kagum2... n kita pon boleh jgk jadikan ank2 kita mcm darwish n darwisya.... 

skrg tasneem dh 1o bln lebih, aku baru start ajar flash kad huruf hijaiah... agak terlewat hokey, coz darwish n darwisya start time umur 6 bln....so, bila umur stahun diorg dh pon mngenal huruf2 hijaiah ni.... pepon aku tetap b'syukur coz Allah buka pintu hati aku utk mngenal diorg time umur tasneem masih dlm 10 bulan.... belom terlambat rasanye utk aku mendidik tasneem mngikut pengalaman mak pada darwish n darwisya ni.... so, baru smnggu tasneem belajar mngenal... setiap hari akan ada nampak perbezaan pada penerimaan tasneem.... alhamdllah.... smoga Allah permudahkan uasaha aku utk mnjadikan tasneem seorg yg mencintai al-Quran satu hari nti..... ameeeeeennnnnn.....

flash card tasneem ^ ^


mama n papa doakan tasneem mampu bagi mahkota pada kami 
di SANA nti.... insyallah....




 

Wednesday, April 3, 2013

tasneem dah 10 bulan =)

alhmdllah syukur sgt tasneem dh pon masuk 10 bulan lebih skrg.... sihat walafiat... cuma skrg musim panas yg melampau....so, kadang2 tasneem tetap meragam....mcm bese la...huhu... hari ahad baru ni p KK timbang naik 600g, jadinye berat semasa tasneem adalah 8.4kg... tinggi pon naik 3cm jadinye tinggi semasa adalah 74cm...

skrg memang panas kan... almaklum la  Malaysia kan panas-hujan sepanjang tahun... so, wajar la setiap tahun akan ade musim panas yg melampau... mcm skrg la, jadinye momies kena la b'hati2 ngn baby kecik yg kulitnye amat2 la sensitip.... termasuk la tasneem.... tp alhmdllah stakat ni xde lgi ruam2 panas yg menghiasi badan tasneem.... kadang2 je naik merah klu panas sgt....  tambah2 plak kami ni menyewa kt umah teres taman je, so uols boley hagak la kan camane panasnye umah kecik ni.... mlm2 pon haba dlm umah xkan kluar.... huk2, b'syukur la ade umah jgk.... ade rzeki lebih boley la beli umah sndiri yg lebih selesa, insyallah.... hsband aku pon ngah usha2 jgk skrg.... 

2 3 mnggu lepas tasneem asyik mnjerit je mlm2 klu dia terjaga nk nenen... mnjerit ala2 kena dera.... bila dpt nenen bru automatik snyap... so, bila tasneem mnjerit mamanye gelabah xingt hape dah.... kot2 la ank kena rasuk ke hape (mintak jauh).... rupanye nk nenen ajo pLus panas  n xselesa nk tido.... kipas ats kpala dh full speed... tp tasneem totap b'peluh... kepalanye masham toksah cakap la.... jadinye utk elakkan ketidakselesaan tasneem utk tido mlm2 pLus kesian yg amat kt dia, papa pon belikan tasneem air c0oler... er, nk pakai aircond xmampu lg.... portable aircond pon pikir 23 kali nk beli.... jadinye beli la air cooler dlu.... itu pon aku dh b'syukur sgt2 coz dh smnggu tasneem xde mnjerit dh mlm2... klu terjaga nk nenen pon dia ehek2 ckit n tnggu mama dtg.... alhmdllah..... tasneem pon tido lena je aku tgk.... sempat jgk habiskan tgk dvd smbil b'cinta ngn papa.....hehehe...

air cooler ini sesuai utk ruang yg kecil aje yek.... 
cth: bilik tido kami yg kecik =p
klu nk letak kt ruang tamu memang xde rase pape la ....sekian =)
kami jgk tido xpakai katil....so, xde la risau tinggalkan tasneem tido sensorang dlm bilik

budak 10 bulan ngah tgk mp4 alif ba ta
ini di waktu pagi, cantik b'pakaian lengkap
tp belom pon masuk kul 12 t/hari dh tnggal pampers ajo...
baju lengan sangkut ni pon mak ngah dia yg bagi,
klu x....langsung xde baju yg xde lengan....

ngeeeee.... nampak x gigi saye 2 batang?
huhu....10 bulan baru ade 2 batang gigi
ok la tu dr xde lgsung kannnn.....hehe


em, hari2 melayan kerenah tasneem amat mnyeronokkan....makan bubur masih berselera skrg seangkatan dgn keaktifan beliau... huhu..... cumanye amat kurang ngn air masak..... atoyai.... pening eden memikiornye...camane nk kasi tasneem jatuh cinta ngn air masak..... apepon mama doakan ank mama terus m'besar ngn cihat n cerdas ye syg.... mmmmuuuaaahhhhsssssss ^_^




 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...