Thursday, December 20, 2012

DIY softbook utk Tasneem

hehe...tajuk mcm kodokut je nk beli softbook utk tasneem, bape puluh hinggit je kan klu beli pon... al-kisahnye bukan la nk b'jimat sgt, tp handmade by mama hokey... aku pon sesaje je nk torai sbenarnye...mcm bez je wat sndiri... gugel2 skali jumpe tutorial... aku pon meroyan la nk buat utk tasneem terchintaaaa........hehe 

sume peralatan adalah kain terpakai n kain t-shirt lelama yg dh kocik2....

 n hasilnye..............

tadaaa..
oh, ini bukan covernye yek
trus m/s yg pertama.....huuuu
1 matahari =)

m/s 2: 2 biji epal
tangkai epal tu adalah tali barut
so, tasneem boley pegang2

m/s 3: 3 ekor tikus
ekor tikus adalah tali yg boley pegang2 jgk
 
m/s 4: 4 segitiga dlm layang2
tali layang2 adalah lis zig-zag yg boley pegang2

m/s 5: 5 jejari mama yg cute
erk, mcm scary je....coz warna kain yg xmenarik
(tp itu je yg ado nak) huhu


okeh, cukup la 5 m/s dulu...penerimaan tasneem xthu lagi camana coz dia ngah tido time ni... so, tnggu tasneem bangun dlu....klu tasneem berminat, mama akan beli kain, reben, lis warna-warni, butang mcm bentuk n bnyak lagi utk buat softbook tasneem....puas hati ko buat sndirik... mcm nak jual je rasa... tp bukan yg ni la, dh tahu ini punye comot ckit.... lagipon nk cepat pLus 2 pasang baju org sedang mnunggu utk dijahit....waaaaa..... tu yg bape hari dh xhapdet blog....huhu

k, la...nti dh buat softbook yg lebih cantotik dr ni aku hapdet ek.... kot2 ade yg nk beli....hik2


~SAMBUNG MENJAHIT~

 


 

Friday, December 7, 2012

Tasneem 6 bulan ++

tasneem da masuk 6 bulan lebih, tp blom g timbang n cucuk lagi.... spatotnye date hari ahad baru ni, tp papa xnak pegi KK coz tasneem baru je baik demam so papa takut tasneem demam lagi...huhu... jadinye pospon la hari ahad depan lak... da bape kilo ek ank mama ni agak2? maklum la da smnggu start mkn2....hehe

tasneem sgt suka mkn bubur nasi....n..... sah, tasneem xsuka mkn puree... 2 3 hari baru ni mama buat puree jagung... mlm tu try suap kt tasneem, mula2 telan ngn muka yg pelik...pastu luah2kan....then, xsmpai 5 mnit tasneem dh muntah kuar puree jagung tu... huhu...nape ek? tasneem xsuka mkn manis2 kot.... juz same like her papa.... tapi, bila mama campurkan puree dlm bubur nasi tasneem... wah, laju je tasneem mkn....suka3 ^_^

1 lagi, tasneem da boley telan ubat demam n ubat selsema...hoyey2.... sekurang2nye tasneem xtakut ngn ubat.... cuma, dia masih blom nk terima air masak je...camana yek? nk kena beli bekas air yg comey2 ker...? em, kena la kot dh ank xnak minum air masak kan...


ni dia puree jagung yg aku buat utk tasneem
sebiji dapat bnyak ni ye


letak dlm plastik utk simpan kt sjuk beku
coz tempat sjuk beku b'campur ngn ayam+ikan
huhu....


baru je berangan nk buat mcm2 puree lagi... tp t'fikir tasneem mkn ke x.... pokok pisang emas yg hubby aku tanam tepi umah baru je b'buah....hope tasneem mkn la pisang emas.... bnyak khasiat tu nak oi... xpe, slow2... stakat ni aku dah campurkan bubur nasi tasneem ngn ikan tenggiri, ayam, sawi, bayam, lobak n jagung...sume tasneem mkn, alhamdllah.... cuma skarg kna cari tips utk kenalkan tasneem ngn buah2an..... oh, anakku...


6 bulan dah kamu nak
senyum la ckit...ngeeee


baby 6 bulan+ leh minum air buah x? cth: air tembikai.....huhu


 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...